01 prosince 2020

ADVENT kalendářů čas

Začíná prosinec a už v průběhu listopadu se všude objevovaly recenze a spoilery na nejnovější adventní kalendáře od různých značek, všemožných formátů a hlavně různých (často i astronomických) cen. A v den, kdy jsme společně se sestrou pracovali na obalu Rafaelky, vznikl další projekt… a ano, hádáte správně, byl to adventní kalendář.

Advetní kalendář dle mého gusta...

 Ale co v něm je?

Všechno vzniklo z prostého záložkového nadšení. Kdo zná záložky z Megaknih ví, že jsou designově opravdu povedené, ale co se provedení týče, upřímně řečeno dosti chabé. Dovolila jsem si proto ty, co jsem vlastnila naskenovat, znovu vytisknout, podlepit a následně zalaminovat. Ale nechala jsem se trošku unést a těch záložek bylo opravdu moc. Tolik, že bych je nedokázala sama využít a rychle jsem vyčerpala možnosti obdarování, i když mám mnoho přátel knihomolů, možnosti docházely a záložek bylo pořád hafo.

A teď co s tím?

Babička by tady použila větu jednoduchou: „To jsem ale hlava-mapa!“ Protože záložek mi zbylo dost na to, aby byla jedna na každou neděli adventní, a ještě jedna speciální bonusová na Štědrý den. A dokonce jich bylo tolik, že jsem mohla připravit tři adventní kalendáře pro mé skvělé kamarádky, s kterými udržuji korespondenci. Ovšem ne ledajakou. Ano, správně, korespondenci v pravém slova smyslu. Dopisy. Přáníčka. Pohledy. A teď jsem to povýšila na nový level, neboť i kalendáře.

Zmenšená verze záložek v několika variantách

A celkem jich bylo tuším skoro padesát (ano začala jsem se počítat, až když byla spousta z nich rozdaná, takže je to hrubý odhad)

Už v řijnu jsme si se ségrou přinesly domů takovou správnou předsváteční atmosféru a debatovaly o tom, jak velkou radost pak napěchované obálky udělají. Nebýt ní, tak bych si tu výrobu adventních kalendářů tak neužila.

Jak už je mým zvykem, zrecyklovala jsem na výrobu kalendáře, co se dalo, a ačkoliv jsem si trošku připadala jako sériový výrobce (na tuto roli nejsem úplně stavěná), snažila jsem se, aby každý kalendář měl něco svého. Drobná změna designu, jiné pořadí záložek a taky jejich odlišný výběr.

Kdo je pozorný všimne si, že akčoliv jsou kalendáře velmi podobné, každý je originál.

A to i zepředu ;)


Kdo nemá rád překvapení v překvapení?

Jak obrázek napovídá, poslední speciální štědrovečerní záložka je schovaná v posledním okenku. A aby to pořád bylo překvapení, je zabalena tak pořádně, že není jasné, co přesně se v ní ukrývá.

Kdo rád posílá poštou a byl by zvědavý, co všechno posílané obálky obsahovaly....kromě adventního kalendáře jsem do nich přidala pár výborných sáčků mnou otestovaných čajů (protože čaj k adventu prostě patří), vánoční přání a i pár slov pro zasmáti. Snad tato nadílka zahřeje u srdce a pohladí kreativní duši, kterou dámy nepochybně mají.

Mám na vás otázku: Vyrábíte vánoční přáníčka? Nebo jakou formou přejete Vašim blízkým a kamarádům?

2 komentáře:

  1. Jé, to je krásný nápad, to by mě vůbec nenapadlo, pojmout to takhle. <3 A určitě to udělá velkou radost všem. :-)
    Já ani nevím, jak odpovědět. Vždycky posíláme nějaká rodinná, která prostě podepíšeme celá rodinka a pak to posíláme dalším částem rodiny (to mi tedy letos odpadá). Když se s někým sejdu, vyměníme si nějakou drobnůstku. Ale jinak.. nějak to nedělám, nevím. Když mi bylo 14, udělala jsem všem svým spolužákům "dárkový perníček" a půlka z nich se mi vysmála. Tak možná proto jsem taková, střízlivá. Říkám si, že nejsem dost šikovná na to, abych vyrobila něco, o co by někdo opravdu stál. I když samozřejmě člověk tohle nevyrábí proto, aby se pochlubil svými schopnostmi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy mi přijde, že se počítá nápad než provedení ;) A takový perníček potěší :D
      Všichni obadrovaní měli radost, což mě potěšilo :D Nejlepší dárek od nich pro mě :D :)

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?