14 března 2024

Sběratelské VÁŠNĚ: Washi pásky

Světem teď hýbe minimalismus. Proč tedy neoslavit nějaké to vášnivé sběratelství?

Protože přiznejme si, všichni máme slabost pro některé věci, které hromadíme.

Knížky. Fixy. Oblečení. Boty. Washi pásky.

O těch to bude dneska.

Ať žije konzum!

Ne, nezbláznila jsem se. Pro ilustraci jsem musela použít oblíbené heslo babičky, která pod tento slogan shromažďuje neřešti dnešní doby. A to různorodé xD

Dnes jsme se tu sešli, abych vám přestavila svoji živelnou sbírku washi pásek. Nebo spíš moji co-sbírku (inu nejsem jediná, kdo washi pásky aktivně přidává do sbírky a využívá ve velkém, že můj milý spolupachateli ;). Nedávno, v rámci náhlé prokrastinační chvilky jsem si řekla, že přece jen těch washi pásek už máme docela dost (máme je na dvou místech, sbírky budou prezentovány odděleně). Ale kolik to "dost" vlastně je? Padesát? Sto? Sto, ne. To je přece moc. To bych těch krabiček měla přece víc, ne?

Inu všeobecné sčítání všech washi pásek ukázalo překvapivá čísla.

Schválně si můžete tipnout. Výsledná čísla budou uvedena na konci článku.

Sbírka č. 1 







 Menší odbočka týkající se uskladnění washi pásek: některé washi, co mám z Aliexpressu, mají svou vlastní krabičku, která slouží k tomuto účelu. Ale spoustu washi pásek mám z Kiku, Pepca, Actionu, Levných knih nebo Tediho a tam k nim krabičku většinou při koupi nedostanete.
Nejvíc se mi osvědčily krabička od Rafaela (za ty dám klidně ruku do ohně!) - vejdou se tam jak washi pásky stadartního průběhu, tak i ty objemnější, což je obrovská výhoda. A vydrží poměrně dlouho a dají se snadno upcyklovat dle vašeho stylu a nároků.
Další perfekní krabičkou, která mě osobně hodně vyhovuje je krabička od Dona Choco. Ano, tyto pralinky jsou cenově někde jinde než Rafaelo, tudíž i pořizovací cena, tahle se ke mně ale dostala od známých, kteří pralinky vyjedli a zlatou krabičku mi nabídli. Tady není třeba nic přelepovat, zlatá krabička vypadá luxusně sama o sobě, jediné, co na ní nejspíš časem odejde je nasouvací plast. A dalším mínusem je fakt, že některé obzvlášť dekorační pásky (nebojte, vysvětlím, co tím Tvořilka myslí dáel v článku) mající větší průměr se do přihrádek buď nevejdou vůbec, nebo je musíte dát bokem, anebo musíte krabička nechat nezavřenou. 
Hodně se mi sovědčily i pevnější krabičky např. od kravat, které uvidíte níže ;) Toť konec rozptylující vsuvky. Pojďme se mrknout na sbírku č. 2:

Sbírka č. 2

 



 
 Rozptylující vsuvka druhá... co je to vlastně washi páska? A proč se tu vlastně tímto pojmem oháním v každé větě, i když pásky na první pohled vypadají různorodě?
Poznávací znamení washi pásek jsou v zásadě tři:
  1. jedná se o maskovací pásku vyrobenou z rýžového papíru (nebo jiného přirodního materiálu)
  2. tato páska zpravidla je zajímavá pro své dekorativní využití
  3. a v neposlední řadě - jak snadno ji přilepíte, tak snadno lze odlepit
Poslední a třetí bod je tedy klíčový pro odlišení washi pásky a obyčejné dekorační pásky. Dekorační páska taktéž nebývá vyrobena z papíru, nýbrž z nějakého druhu plastu (takže ji na rozdíl od washi pásky jen tak snadno neroztrhnete).

Tak kolik těch washi pásek teda je?

 Krabičky se zeleným podkladem (první část článku) obsahují celkem 160 washi pásek. Ano, i já jsem byla v šoku. Krabičky focené na dřeveném stole obsahují celkem 84 washi pásek. Klidně můžete přepočitat. Jedinou nevýhodou, kterou při tom máte, je malinká drobnost - některé washi pásky mají menší průměr, dají se jedna do druhé úplně schovat či zasunout. To až obdivně šetří místo (využito hlavně v Rafaelo krabičkách a v podlouhlé hnědé).

Pokud vás zajímá, zda jsem učinila nějaká opatření po zjištění, na můj vkus, docela rekordního počtu washi pásek, pak ano - zpravila jsem o tom nejen spolunákupčího, ale zároveň i zbytek rodiny, že washi pásky mají plný stav. Maximálně jsem řekla, že kdybychom narazili ještě na nějaké ultra dokonale úžasné, máme pořád ještě 16 ks rezervu. Na druhou stranu to bychom museli zakládat další krabičku. Takže zatím se nákupy washi psáek odkládají, respektive je obcházím obloukem :DD

6 komentářů:

  1. A já myslela, že mám těch washi pásek hodně. Ale ne. Mám sotva zlomek toho, co máš ty. Já jich možná nemám ani padesát. Já je musím spočítat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že i já si na začátku říkala.... mám jich hodně, ale že by až tolik? To neee😂😅

      Vymazat
  2. to je krásná sbírka :) já také nějaké vlastním, ale. :D :D

    OdpovědětVymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?