16 dubna 2021

Finišování...

Jeden by řekl, že studium jako takové je celkově nepříjemná záležitost – výměnou za znalosti musíte vynaložit velké úsilí, podstoupit několik set až tisíc stresových událostí a největší z nich je bezpochyby psaní závěrečné práce.

 Což o to – já velice ráda píšu, popisuji skutečnost či dokumentuji fakta, jiná věc je si ale na každé vaše tvrzení hledat nějakou chytrou osobu, která tu vaši myšlenku už předtím určitě někde sepsala.

A největší radostí je doba, kdy se nebezpečně blíží termín odevzdání – je sice ještě měsíc daleko, ale pořád je to hrozně blízko, když je všechno zavřené a vy řešíte, kde to budete tisknout a vázat. A přitom máte ještě předložit milion a jednu věc, kterou máte vytvořenou v beta nepublikovatelné verzi.

Moc mě na tom baví i super fakt, že rozvolnili pohyb mezi okresy, ale pořád je situace, jaká je a nesmí se téměř nic, pořád zůstává podepisování různých velmi důležitých papírů, které musíte zapracovat do bakalářské práce a za nimiž si musíte dojet na fakultu.

 


Zdá-li se vám tento článek nedokončený, bude to patrně tím, že to článek není. Jen myšlenkové pochody, za kterými si od kompletování práce na chvilku odskočím. Proto je možné, že tu ještě odstavec nebo deset přibydou.

A jestli taktéž píšete závěrečnou práci nebo se už učíte na státnice, přeji vám pevné nervy z oceli. 

A věřte, že bude líp a hravě to zvládnete, ač to vypadá nereálně. 

Vždycky se to nějak zvládne.

 

Dne 2. 5. 2021 už nemám slov. Tento elborát je ze mě dokonale vysál a já už nejsem schopna napsat slovo natož větu smysluplně a bez překlepu. Ano, už se klepu a doufám ve schálení. Už se těším na drobné úpravy jednopísmenných nesmyslů na konci řádků, dkonce bude zajímavou výzvou i vytváření seznamů obrázků, které by mohlo být snažší. Těším se na obsáhlé bichle, které budu muset načíst pochopit. Těším se na cokoliv jiného než psaní. Elaborátů. Čtení výzkumů. A počítání průměrů. Vědkyně ze mě asi fakt nebude, na to si moc užívám lidové obraty a pointy, které vyplývají ne z výzkumů, ale vtipně napsaného textu.

 

 

3 komentáře:

  1. Držím ti palce s psaním a možná víc spíš právě s tou organizací kolem. Co vlastně studuješ? (Nejsem si jistá, jestli jsem se někdy zeptala). Znám lidi, co teď píšou bakalářku/diplomku a mají problém buď s tím, že nemůžou chodit do laborek, nebo že nemohou shánět literaturu. No a i kdyby tohle všechno fungovalo, jak říkáš, je tam ještě ten prvek, že člověk musí cestovat, kolikrát kvůli úředním/konzultačním hodinám v dost nevyhovující časy... No nic. Držím palce. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a ten letopočet je boží, takhle psát si přelom roků mě nikdy nenapadlo!

      Vymazat
    2. Studuji fyzio ;) Naštěstí probandy mám, podařilo se mi i nějak dokončit terapii, i když často to bylo hodně zajímavé (viz terapie jako videokonference :D), ale s literaturou člověk pořád bojuje...kdyby nebylo zprřístupněno tolik online knihoven, jsem totálně v háji. Na druhou stranu jsou prostře ještě knížky, které sháním a zaítm jsem nebyla úspěšná...
      Děkuju :D

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?