15 března 2022

#neBUJO druhý: Příliš mnoho diářů

 Jak jsem naznačila před hodnou dobou, vánoční čas mi přinesl do života nečekané dilema. Ano, netušila jsem, že se stanu součástí milostného čtyrúhelníku a budu tu volit mezi diáři. Ale pak jsem se dostala do skupinky Planner Lovers a bylo mi jasné, že toto dilema není v žádném připadě ojedinělá záležitost.

Pojďme se tedy podívat, jak tato lovestory dopadla a který kandidát vyhrál.

Kandidát č. 1 Nivea - Motivační diář

Nejsilnější se všech kandidátů splňoval všechno, co si člověk může přát. 

Zaprvé - dávali ho zadarmo k nákupu. 

Zadruhé - obrovské množství prostoru, který lze nejenom popsat, ale polepit.

Zatřetí - spousta motivačních úkolů, které vás přímo napadá k vytváření projektů, sebe rozvoji, ekologii...inu na to, že je to předtištěný diář, vám dává obrovskou svobodu volby.

Hlavní slabiny - má průhledné tenké listy, kde se pomalu "propíjí" i propiska a kroužková vazba nebude reagovat dobře na zvětšování objemu diáře.

Kandidát č. 2 Chaukiss diář 

Toto je narcis mezi narcisy....chci říct, že je krásný až oči přecházejí, což je jeho hlavní silnou stránkou. Dalším obrovským plusem je tuna inspirace, která vás pohltí, když diář otevřete.

Obrovskou slabinou (teda kromě ceny xD, příště doporučuju počkat na leden/únor, kdy ho prodávali a pořád ještě prodávají ve slevě ;)) je rozměr A6, který je pro mě takřka nevyužitelný a hlavně fakt, že už je diář vyzdobený natolik, že v něm moc možností tvořit nezbývá. Ale ve srovnání se svým prvním konkurentem má navíc stužkovou záložku, což mu hraje do karet.

Kandidát č. 3 Tam&Zpět

Kdo zná kandidáta č. 3, tak ví, že to je třída. Navíc zde máme jistotu, že náš vztah bude dlouhodobý, teda přesněji řečeno - pětiletý. A ta vazba - ten chlapec něco vydrží.

Ačkoliv je to fešák k pohledání (je zelený!), dost strikně si diktuje podmínky - každý den máte omezený prostor na zodpovězení otázky. 

Hlavní nevýhodou tohoto borce (což je vlastně jeho účel) je to, že otázky vás svazují k dennímu odpovídání.


Tři kandidáti a co teď s nimi? Je mi jasné už teď, že nejsem schopna využívat všechny tři naráz. Na druhou stranu, za tak krátký čas jsem si ke všem třem vybudovala silný citový vztah a nemám v úmyslu se zbavovat ani jednoho. Bohužel, já ale asi polyamorii praktikovat nedokážu, takže co dál?

 

Nebudu vás dále napínat. Všechno se dozvíte v článku, který vyjde ve čtvrtek. Protože přesně díky tomuto dilematu vznikl jeden DIY počin, který je zmíněn v článku s kreativními cíli. A už teď vám můžu říct, že je se na co těšit. Už ho nějaký ten pátek testuju a jsem nadšená.

Jak se máte? Jaké dilema jste naposledy řešili? 

A co vám v poslední době dělá radost?













Kdo si myslel, že odolám a vydržím až do čtvrtka je na omylu. Nakonec přece jen prozatím uplatnění našly diáře dva. Tam&Zpět si nechávám aktuálně do zásoby a ráda bych s ním začala, až naznám, že je ten správný čas.

Malinký Chaukiss diář slouží jako úkolníček a díky němu mám prozatím docela dobrý přehled v tom, který protokol a jakou seminárku mám kdy odevzdat. A vzhledem k tomu, že u nás na škole je aktuálně populární úkolování z hodiny na hodinu, což jsem zažila naposledy na základce v takovém rozměru, docela se to hodí. Nezabere žádné místo a svůj účel plní velmi svědomitě, takže si nemůžu stěžovat.

Další Nivea diář potřeboval přece jen malinko personifikovat a doladit. Diář toho obsahuje fakt hodně, ale na můj vkus je velice minimalistický, místy působí, až trochu sterilně. Postupně, ale přidávám lepíky, vytvářím nové sekce a snažím se maximálně využít prostor.

Bohužel jsem ale zjistila (což by se mi pravděpodobně u bullet journalu nestalo), že by se mi hodil nějaký „nadčasový“ sešit, kam bych zařadila plány, sny a cíle, které nemají časové omezení a stanové deadline. A proto vznikl úžasný a můj extrémně oblíbený Snílkobuch.

Snílkobuch je vlastně obyčejný nelinkovaný sešit, kterému jsem vytunila desky a vytvořila na ně barevnou mix media koláž.

Jednou ze stránek, které jsem v něm chtěla vytvořit, byla stránka s nápady na články. Koláž jsem doplnit vrstvou několika lepíků, na které je možno myšlenky zapisovat a pak není problém lepík odtrhnout anebo přelepit třeba na počítač, abych měla inspiraci po ruce. (Otázka trošku mimo mísu: Plánujete články dopředu nebo píšete podle momentální inspirace?)

Neubránila jsem se ani náhodným kolážím a lepením obrázků, které mě z nějakého důvodu inspirují. Inu sešit má přinášet časově neomezenou inspiraci, což si myslím, že koláže dokážou evokovat skvěle.

Mám v hlavě i spoustu receptů na jídla, která jsem nikdy nedělala, ale ráda bych je vyzkoušela. Pod touto interaktivní „půl stránkou“ s Burgerem se nachází různé názvy jídel, co bych chtěla připravit. Slaná jídla mají kolem názvu rámeček, sladká kolečko. Když pokrm připravím, příslušný objekt vybarvím červeně. Už jsem takto letos vyzkoušela upéct chleba, tousťák nebo třeba cheesecake.

Jednou dvojstranu jsem též věnovala náhodným cílům. Dříve jsem si zkoušela psát 101 cílů za 1001 dní, ale to byl na mě moc dlouhý seznam a často jsem ztrácela v seznamu přehled. Tady jsem sepsala pár věcí, co by mě lákalo a postupně si opět cíle odškrtávám. Sama jsem překvapená, kolik už jich od vzniku seznamu je splněných.

Myslím si, že já zrovna nejsem člověk, co bude mít někdy nouzi o tipy na knihy. Čtu ráda a troufám si říct, že i docela dost (snažím se opravdu využít každou chvilku), ale poslední dobou mám spoustu knížek, která zůstávají na imaginárním wishlistu a ráda bych se k nim dostala. Navíc není od věci si občas některé tipy na knížky poznamenat. Ono pak když je chvilka volna, jako když je člověk najde.

Stránka je opět interaktivní – za knížkami se ještě schovává vytahovací papír pro extra místo na tipy.

Jedním z plánů pro tento rok bylo zamyslet se nad možností, jak udělat naši domácnost ještě více eko/bio v tom sympatickém slova smyslu. Ráda bych, aby se u nás zažily ekologické čisticí prostředky, chtěla bych i nějaké vyrobit a otestovat, dozvědět se i něco nového o efektivním vytváření kompostu, protože to jsem zjistila, že též má svá pravidla a také se zaměřila více na svůj šatník jako takový. Malé krůčky, ale smysluplné.

Abyste rozuměli – nejsem žádná ekoholka, co che spasit svět, na druhou stranu se mi moc líbí myšlenka všechno zužitkovat a přemýšlet o tom, jak svým chováním zatěžuji přírodu. Ale to je na další samostatný článek.

 

Nápady na dárky… stránka, kterou pokud nemáte ve svém diáři, doporučuju ještě teď vytvořit. Proč? Inu proto, že toto je esence toho, jak mít klidné Vánoce a před každým svátkem či narozeninami přesně vědět po čem sáhnout. Obsáhleji o tom zde.

Nálepkoplac – něco co dodá šmrnc a bez toho diář prakticky nefunguje. I tady jsem si ho neodpustila.

Jak jsem již avizovala o pár řádku výše, díky existenci Snílkobuchu vznikla malá potíž – aneb jak diář společně s tímto inspiračním sešitem nosit pospolu. Ale o tom opravdu až ve čtvrtečním článku. A pořád platí, že se máte na co těšit.

Kam si zapisujete plány a cíle? Funguje vám znázornit si je třeba na nástěnce?

8 komentářů:

  1. Ahoj!
    Máš super tvorivé nápady a veľmi ti to ide:))
    Ja sa mám celkom dobre:D Naposledy som mala stres zo známom, pretože sme mali test z učiva ktorému som takmer vôbec nechápala..ale, dopadlo to fajn;)) Najväčšiu radosť mi vždy jednoznačne urobia dobré známky, alebo keď si môžem ísť zajazdiť:D Články sj rada plánujem dopredu, niekedy až toľko že ich nestíham zverejňovať😅😂ja moc do diáru nepíšem, ale mám jeden kde si píšem svoje zážitky a výlety:)
    A ty sa máš ako;)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, moc děkuju. Já se mám dobře, i když poslední dobou mám toho nad hlavu. Těším se na všechny tvé články, je super, že máš tolik nápadů! :)

      Vymazat
  2. Dřív jsem tvořila trochu podobné deníčky, lepila jsem tam hlavně oblíbené herce, herečky, zpěváky a do toho sem tam nějakou tu malůvku. Možná bych je ještě někde u mamky našla, to by byl poklad :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem to podobně, Věřím, že někde určitě najdu ještě ten o Witch nebo o Narnii. Snad se i tobě podaří nalézt ty své :D

      Vymazat
  3. Já články píšu většinou dopředu, i když teď skrz školu na to čas nemám. Já si cíle většinou píšu na konec diáře, kde je dost místa a vždy je hned najdu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem to tak letos udělala a je to dost praktické :D
      Já moc neumím články plánovat dopředu, větišnou píšu podle momentální inspirace xD

      Vymazat
  4. Tvé dilema naprosto chápu. Dostala jsem více kalendářů, než jsem potřebovala (potřebovala jsem 2 - doma a do ČB, ale dostala jsem o 2 více!) a to bylo teprve dilema! Jeden jsem dala doma na zeď a druhý mi leží na stole. Nevyužívám ho, jen z něj beru recepty na buchty :D
    Musím tě pochválit za hezké písmo <3 jsi šikulka! Mám ve Wordu seznam knížek, které chci přečíst. Ráda bych si udělala podobný seznam míst, která bych ráda navštívila. Když jsem o Vánocích dostala deník od tenistky Andrey Sestini Hlaváčkové, na začátku byly plány na rok 2022. Hned jsem si tam sepsala všechno, co chci stihnout po zkouškách :D naštěstí se mi skoro všechno povedlo. Články teď píšu dopředu, ale ne vždy se mi to podaří. Občas se nakupí témata, někdy nápady nejsou.
    Doufám, že máš ve Snílkovi setkání se mnou a Hruškou :D (egoismus, haha:D)
    PS: U minulého článku (novějšího. Nevím, proč komentuji od nejnovějšího a ne naopak :D) jsem zapomněla napsat, že by se mi dozdobení obalu určitě líbilo. Teď vypadá trošku smutně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recepty na buchty se ale též hodí, takže ho vlastně využíváš! :D
      Tvé pochvaly týkající se písma si moc vážím, protože vím, že jsi odbornice! :D
      Ve Snílkovi do mám poznačené jako Legendární blogový sraz, pak pošlu ;)
      Na dozdobení obalu se též moc těším, souhlasím, že teď je takový prázdný. Ale zatím chybí ten sůrávný nápady (též někdy články komentuju podle vydání xD)

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?