07 července 2022

Z košíku nákupní maniačky: Kocour v křoví

Vítejte u dalšího článku z rubriky "Z košíku nákupní maničky", tentokrát je tu edice Malých českých tvůrců.

P.S. Není to recenze, není to spolupráce,...čas od času se ráda podívám an nějaký ten haul, pokochám se tím, co si kdo koupil, a ráda objevím nějaký ten zajímavý podnikatelský záměr (protože Tvořilka už si nejednou říkala, že by chtěla něco ze své tvorby zkusit prodat), navíc často tak objevím tipy na super dárky pro okolí. A určitě z Tvořilky nebude pokus o influencerku, co vás bude vybízet ke koupi toho či onoho ;)

P.S.S. Pokud se rádi kocháte a baví vás tento typ formátu, vrhněte se rovnou na přečtení.

Kocour v křoví je mini český e-shop, který nabízí hlavně skicáky a placky s autorským designem zvířecích motivů. Co mě ale osobně na první pohled zaujalo, nebyl ani autorčin styl samotný (a to nemyslím opravdu nijak zle), ale celkem sympatická cena, za níž jsou produkty nabízeny.

Protože přiznejme si - podpora malých českých tvůrců v oblasti papírnictví není pro vaši peněženku úplně přívětivá. Takže když jsem viděla, že mají A5 skicáky za 70 Kč, bylo mi jasné, že než zdraží, minimálně jeden si na zkoušku objednám a vyzkouším. Pak přišla ještě možnost mít poštovné zdarma při objednávce nad 500 Kč, takže jsem to rovnou spojila s objednávkou dárku pro kamarádku. Aneb takto Tvořilka často nakupuje xD 

Když už je akce, musí se náležitě využít!

Zmíněné skicáky za 70 Kč vidíte na obrázku. To, čeho jsem se obávala, aneb měkkého ne úplně lesklého (ale též ne matného xD) "fotopapíru" jako přední strany, která vlastně odpovídá ceně skicáku. Dostanu sice autorskou kresbu, ale minimálně přední deska (ze zadní strany už je klasický pevnější karton, který slouží jako docela obstojný podklad pro kresbu v terénu) bude s častým používáním asi brzo s ohnutými rohy, poničená a snadno se zašpiní. Nicméně tato recenze vychází s dostatečným odstupem, takže věřím, že skicáky už budu mít otestované a uvidíme, zda právě tento nedostatek obstojí.

Papír je o něco silnější než kancelářský a otestování vodovek nebo akrylových barev mě bude též zajímat. Na druhou stranu název skicák neslibuje nic víc, než vhodný podklad pro tužku, uhel či pastel, pokud by tedy papír zvládnul víc, bylo by to obrovské plus, které by bohatě vyvážilo přední desky. Každopádně tak či tak, viděla jsem v terénu už i skicák s kvalitnějšími deskami, ale průsvitnějším papír, kde se i ta tužka "propíjela" (nebo propisovala?), a cena u něj nešla pod stovku (a to upozorňuji, že to byl stejný formát). Velkým plus jsou také gumičky, co alespoň takto chrání ne příliš silné desky skicáku, nebo slouží jako záložka, kde jste přestali kreslit.

Neodolala jsem a do košíku přihodila i placku sloníka, která udělá radost mamce na svátek. Placka přišla zabalená v papírovém sáčku s nálepkou motýla (nálepky mimochodem dekorovaly i krabici, v které objednávka přišla), což mi přijde super. Nejenom, že to bylo zabalené fakt roztomile, ale byla to příjemná změna ve srovnání se zbytkem produktů zabalených v plastu (jo, jsem si vědoma, že papírové sáčky jsou na výrobu ekologičtěji náročnější, minimálně na spotřebu vody, ale mně se snadněji upcyklují)

Recyklační okénko: Ještě se pozastavím nad zabalením objednávky. Všechno mi přišlo v krabici, na které bylo už znát, že není použita poprvé. A tady pozor - plně zvládla funkci pořádného obalu, aby se objednávka neponičila a v bezpečí došla na místo určení, na druhou stranu už nějaké to jedno či dvě použití měla za sebou. Líbilo se mi, že i etiketa s adresou byla tištěná na papíře, který byl z druhé strany potištěn. někomu to může přijít jako zbytečnosti, ale vždycky když si na nálepce od Megaknih přečtu, že obalový materiál je zrecyklován a znovu použit a vidím tu bezchybnou krabici, co pomalu voní novotou, upřímně tomu znovupoužití se mi věřit nechce (to většinou nastane až karton dorazí ke mně :DD). Takže mě mile překvapilo a potěšilo, že majitelka se toho nebojí a využije opravdu to, co doma má a ještě to krásně zabalí.

Obrovským a neskutečně milým překvapením byla tato přáníčka, která se v objednávce zjevila, ačkoliv nebyla mnou objednána. Jsem prachobyčejný zákazník a i pěkná malá samolepka zdarma mě neskutečně zahřeje u srdce. Natož dvě opravdu hezká přáníčka, z nichž třeba těch holubic jsem si na e-shopu vůbec nevšimla. Sloník je na druhou stranu super doplněním k placce, což mi přijde jako super vychytaný detail.


Když už jsem se teda rozhodla, že budu testovat skicák, nemohla jsem nezkusit i ne už tak z mého pohledu výhodnou A4 variantu. Kamarádce udělají radost chobotnice, protože tato barevná kombinace je přesně pro (stejně jako muchomůrky, co se malého skicáku týče ;) -> ne Tvořilka fakt všechno nezvládne pomalovat sama :DD), já si ponechám vlčí máky.

Zajímavostí tohoto skicáku je několik typů papíru. Zatímco malý má jen ten recyklovaný náčtrtkový papír (a to ze 100 %), tento velký kromě tohoto typu papíru obsahuje i bílé a barevné čtvrtky. Navíc barevné čtvrtky přesně odpovídají barvě skicáku (u vlčích máků červené, u chobotnic žluté). Přijde mi to jako skvělý nápad, protože není nad to mít v jednom bloku, jak výkres, tak měkký skicákový papír, obzvlášť kreslíte-li na cestách.

Testovací vsuvka:

Na A5 skicák opravdu nechete nic vylít, natož kápnot barvu. Hned to se mi při testování akrylovek podařilo a papír s předtištěným motivem to naprosto nezvládl. Barva se nedá odstranit, naopak výsledný potisk se začne při otírání drolit. Při troše vody se přední stránka krabatí.

Vnitřní skicákové listy zvládnout, jak akrylovky, tempery nebo akvarelové pastelky, musíte ale pracovat s tím, že mezi "vrstvami" je lepší počkat, ať si papír neproděravíte. S mírným zvlaněním však ale po uschnutí můžete vrstvit dál, jen z barev nesmíte udělat vodovky, ty by papír fakt nezvládl.

Suchá média problém nejsou, když chcete stránku přestříkat fixativem, doporučuji pod stránku vložit papír, jinak se kresba propije i na další stránku (to samé pro jistotu doporučuju i při využívání výše zmíněných barev). 

Nejen  při použití fixativu ale počítejte spíše s tím, že do skicáku nebute kreslit oboustraně.  Chcete-li kreslit oboustraně, pak jedině tužkou, připadně propiskou, pastelkama. Jakmile ale medium potřebuje k aktivaci vodu nebo víte, žy bse mohlo propíjet (fixativ, fixy), je vhodné nejen při kreslení vložit piják (nebo obyčejný papír) mezi stránky.
 
(Ale i tak se bez mučení přiznám, že si v něm skicování užívám :D Donutilo mě se to zase vrátit k tužce, které jsem se hodně dlouho vyhýbala. A ze zadní strany jsem si opět začala tvořit kolážový nálepkoplac xDD)
 
 

Suma sumárum: Netajím se tím, že tento mini obchůdek mě příjemně překvapil. Ať už samotné balení nebo kvalita produktů a hlavně cena, kterou si za věci majitelka účtuje. Chcete-li opravu něco hezkého, barevného a zároveň máte omezený budget, toto je určitě jeden "z dostupnějších" českých e-shopů.
Za mě osobně bych klidně uvítala možnost zakoupit zboží bez plastových obalů (příště budu chytřejší a zkusím to napsat do poznámky při nákupu, třeba to výjde :D) a až mi dojdou skicáky, tak bych možná zvážila i nákup dalších. Doufám, že do doby než já je všechny pokreslím, doplní nové motivy :DD

Jaký je váš nejoblíbenější e-shop a co nejčastěji nakupujete?
(A jestli vás tento typ článku zaujal, budu moc ráda, když mi to dáte vědět ;) A když ne, tak budu i tak ráda za zpětnou vazbu!)

14 komentářů:

  1. Vybrala sis hezké věci. To se bude malovat/kreslit jedna báseň :) nejvíce se mi líbí sloník a holoubci :)

    OdpovědětVymazat
  2. to vypadá krásně :) vůbec o tom e-shopu vědět nechci... :D :D

    OdpovědětVymazat
  3. Veľmi pekný článok :) Skicáky vyzerajú super 😊 Ja tiež rada kreslím, dokonca si vyrábam kalendár, len si nato treba nájsť čas :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: To som ja, cez mobil ma nahodilo ako anonym 🙈

      Vymazat
    2. Moc děkuji, Sabi :) Vyrábíš kalendář? To je super :D Doufám, že s ním pochlubís na blogu, moc ráda bych viděla alespoň ukázku :D Kalendář jsem zatím ještě vyrábět nezkoušela, ale láká mě to :)

      Vymazat
  4. Nakoupila jsi krásné věci a ty přáníčka jsou taky moc krásná ♥ Já teď taky dost utrácím, ale za sportovní věci. Jedeme do hor a já zjistila, že nemám co na sebe :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám z nich velkou radost :D A investovat do věcí na hory, to je asi to nejlepší :D Ťapkání po horách si hrozně moc užívám a funkční oblečení, co neprofoukne se vždycky hodí :)

      Vymazat
  5. Další pokus o přidání komentáře, posledně mi to nějak nešlo :(
    Já mám tyhle české tvůrce drobnůstek a kreslenůstek ráda, takhle nakupuji a podporuji Epipí a Chaukiss, je dobré vědět o dalším obchůdku! ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, už mi to funguje, paráda! :)

      Vymazat
    2. Chaukiss i Epipí znám, už jsem u nich párkrát nakoupila (věřím, že z toho možná též vznikne samostatný článek xD). Musí se nechat, že designy mají opravdu promakané a vtipné :D A Chaukiss má podle mě jeden z nejinspirativnějších instagramů, co se těchto malých českých tvůrců týče :D
      To přidávání komentářů poslední dobou nějak zlobí, měně většinou pomohlo obnovení stránky :)

      Vymazat
  6. Já mám ráda nakupní články - ať se už jedná o oblečení, dekorace nebo věci na tvoření :) z českých eshopů teď nejčastěji objednávám z paperoamo. Holky si tvoří svoje krásné designy :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paperoamo neznám, budu muset holky omrknout :D
      Já tyto typy článků má též ráda - získáš spoustu tipů, co se dá kde sehnat :D

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?