05 září 2024

moje MINCOVNA...upcyklace pro radost

 Zdravím moji milí, tentokrát z lože z pozice stonajícího. A co bych to byla za řádného stonajícího, abych už nebyla přespaná, nerudná, že nevím, jak už si lehnout, přepitá všech možných druhů tekutin, ale stále neúplně mluvící. A vzhledem k tomu, že jsem aktuálně indisponovaná k vykonávání svého zaměstnání a plně zahlcena tím vzít si jednou za uherský rok sick day, budu se realizovat trošku jinou formou než obvykle - místo, abych vymluvila díru do hlavy svým klientům, budu opět po delší době obtěžovat vás, mé čtenáře.

A rovnou vás budu zatěžovat jedním hezkým upcyklovacím tipem, jehož doladění posledních detailů (tzn. lakování desek) se čirou náhodou odehrálo během mé slavné nemoci.

Máte-li doma nějakého nadšeného sběratele mincí, vzhůru do čtení.

V mém okolí se vyskytuje nejeden nadšenec, který zbožňuje marketingové tahy a objednává mince zdarma. Tedy za poštovné. To vám pak přijde nejenom mince (která občas nese i deklaraci, že je třeba postříbřená nebo pozlacená), každopádně pak i album k celé sérii, na jejíž objednání vás chtějí nalákat. A světe div se - nedávno se u nás dělo velké vyhazování výše zmíněných alb, kterých mi bylo až líto (čas od času si bratři grafici v České mincovně dají i docela práci a vzejde z toho velmi propracované a moc líbivé album).

Navíc vím, že společně s vyhazování zmíněných alb ovšem nekoresponduje s vášní pořád mince sbírat. Co z toho tedy plyne?

Pojďme upcyklovat alba, která stejně půjdou pryč a vytvořit z nich album takové myšmašové. Kde budou mít náhodné mince své místo (ono mincovna přece jen pořád vydává podobné či stejně rozměry xD)

UPCYKLACE V... 9 KROCÍCH

  1. Začněte sbírat mince za poštovné. Anebo cokoliv jiného, co vám zajistí přísun náhodných alb do domácnosti
  2. Mějte záměr se těchto alb zbavit
  3. Zachraňte alba ještě předtím, než je znehodnotí koš, členové domácnosti, anebo obyvatelé popelnice
  4. Roztřihejte alba na tři části - náplň (kam půjdou mince), předsádka (toť grafika, co se bratrům z České mincovny podařila) a zbytek použijte k výrobě desek. A zbytek pošlete odpočívat do koše na papír.
  5. Sjednoťte náplň, aby měla stejný formát/velikost (tady se krásně opráší všechny ty hodiny geometrie, co jsme měli ve škole xD)
  6. Navrhněte a vytvořte desky (ano, konečně kreativní část!!!)
  7. A teď to nejošemetnější - všít náplň do desek (a ideální čas na to proklínat se, kdo tuhle kravinu vymyslel xDDD)
  8. Že by hotovo? Ale kdeže xD Obal potřebuje přelakovat a nimrat se v detailech jeho zdobení (neboť proč si to dělat jednoduché, když to může být složité)
  9. Hotovo. (Anebo ne?)

 A teď poďjme omrknout pár fotek z výroby:

Co vy a Moje mincovna? Slyšeli jste něco o sbírání mincí?

Nebo sbíráte třeba turistické mince?

5 komentářů:

  1. To máš dokonalé :)! Mince nesbírám, ale vím, že praděda sbíral poštovní známky, tak jsme v tom pak se ségrou chvíli pokračovaly, když jsme byly malé.
    Jinak mě mrzí, že jsi nemocná :( Přeji brzké uzdravení, posílám sílu <3 :* Snad ti dopis udělá radost ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Do teďka jsem nevěděla, že na sbírání mincí je třeba mít album. Myslela jsem, že lidé to prostě mívají v plechovkách. Jinak to máš ale moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
  3. Já si nechávám pár mincí aktuální měny z celého světa, když mám nějaké k dispozici, jinak to nějak nesbírám :) Ale máš to moc krásné!

    OdpovědětVymazat
  4. Přiznám se, že o tomhle čtu prvně - mince za poštovné. Já jsem jako Terka, max pár mincí z ciziny, jinak nic nesbírám :D recyklace se ti ale moc povedla!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?