04 února 2021

ČMÁRYBLOK Autoportrét

Kdo se nebojí výtvarných výzev, nechť se směle pustí do čtení.

Kdo hledá odvahu na kreslení, nechť se inspiruje.

Kdo má pocit, že nikdy neuměl kreslit, je vřele vítán.

Internet je prazvláštní místo, které přináší spoustu impulzů nejen kreativním duším. Vždycky mé srdce zapleská, když se setká s nějakou zajímavou výzvou, co podnítí i neskutečně bojácné tvory jako jsem já ke spontánní akci. A když to navíc podnítí vaši zapomenutou kreativní část duše, pak je to skvělé. A představte si výšku mého nadšeného skákání, jakmile jsem spatřila projekt Vlastní skicák od Dominiky Novákové (teď už prý Kazdové)!

Výtvarné výzvy... ale jen to ne!

Kdo Domču nezná, tak je to jedna z českých influencerek, která na internetové scéně působí už strašně dlouho. Od blogu přešla k točení videí, které se částečně (jak tomu dnešní trend velí) přesunulo částečně i na instagram. Co mě ale potěšilo - vypracovala se k tomu, aby své sledující inspirovala v oblasti kreativity a kreslení (klobouk dolů, protože tomu říkám poslání, na což bych si netroufla ani já ;)).

Teď mám pro vás důležitou otázku. Moji milí, co nesmí influencerovi v dnešní době chybět? Ano, máte pravdu, bez merche by to opravdu nešlo. Naneštěstí tento merch je vlastně celkem hezký, sofistikovaný, smysluplný produkt, který můžete používat, aniž byste se museli ohlížet přes rameno, že jste byli spatřeni se zakázaným produktem, co prozrazuje identitu vašeho internetové idola. (Já upřímně nejsem nadšenec produktů, které jsou zvláštní pouze tím, že nesou jméno oné slavné osoby. Obzvlášť je-li to úplně obyčejná cetka, na kterou se jen práší a nenese žádný užitek s výjimkou pětiminutové radosti při jejím obdržení. Proč tedy za něco takového vyhazovat peníze?)

VLASTNÍ SKICÁK.

Konečně smysluplný merch. Něco, co má svůj smysl samo o sobě.

Blok s předtištěnými motivy (představte si třeba omalovánku dodávky nebo postavu uprostřed stránky) plus text zadávající úkol pro daný měsíc. Zároveň je to samozřejmě spojeno s měsíční soutěží na instagramu, kde můžete vyhrát symbolické ceny přímo od Dominiky (čti sadu korálků na výrobu náramku). Pěkný nápad, ne?

#vlastnískicák2021

Tuto výzvu jsem objevila loni a řekla jsem si, že se letos zapojím. Pod daným hastagem na konkrétní měsíc se skrývá spousta šikovných lidí, co si užívá tvoření, nebojí se kreslit a jít se svým výtvorem na světlo zákeřného světa internetu.

Lednovým tématem byl můj mnoho let proklínaný autoportrét. Kreslení podle předlohy je moje nemesis. Ještě k tomu zachytit výraz tváře, abyste před sebou opravdu viděli onoho portrétovaného - Tvořilce se obrací oči v sloup a padá do mrákot. Přidáme-li k tomu umění realistického stínování, můžou mě jít rovnou někam zahrabat. (Dobře, malinko přeháním. Ale jen malinko.)

Tvořilka.
 
Po dopoledni zuřivého gumování přišlo odpoledne plné akrylových barev (abychom zakryli stopy zběsilé gumy) a následně přidali portrétované trochu života do toho umírání. Vrcholné dílo završíme doplňkovým názvem kresby, slavným podpisem autorky (protože tak se to u velkých děl dělá!) a kritickým pohledem zhodnotíme, že když přivřeme všechny čtyři oči (brýle se raději zamlžily dobrovolně), je nám to vlastně podobné! Hurá, sláva! Zakopávání si tedy necháme na někdy jindy. Třeba za měsíc.
 

P. S. Jedna šikovná holčina svůj autoportrét na instagramu zachytila vskutku mistrně (nejspíš budu muset dohledat i její profil, abyste mohli taktéž skvělý nápad ocenit komentářem). Do své kresby autoportrétu zachytila nejen své vzezření, ale i co tvoří její duši. Jestli tohle není pokroková umělkyně, tak já jsem vtělený Da Vinci 21. století.

 

Máte něco nakreslit... jaké musí být téma, aby vám vstávaly chlupy na těle?

Co vás zaručeně vyvede z komfortní zóny?



4 komentáře:

  1. Parádní článek! Já patřím přesně do té skupiny, co má pocit, že nikdy kreslit neuměla a myslím si, že při pohledu na mé pokusy je zřejmé, že to nebude jen pocit. :D Ten autoportrét se ti moc povedl, já bych si na podobné dílo vůbec netroufla. A pokud bych měla nakreslit něco, z čeho by mi vstávaly chlupy na těle, nebo něco, co by mě zaručeně vyvedlo z komfortní zóny, tak by to v mém případě bylo asi úplně cokoliv. Nejvíc nesnáším takové ty mandaly a rádoby uklidňující omalovánky, které mě zaručeně nejvíc vytočí. :D Já mám radši pohyb. :)

    Tereza z blogu Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anistresové omalovánky dokážou být pořádné peklo, o tom vím své! Na druhou stranu teď jedna moje známá považuje takový ten kurz kreslení pravou hemisférou za zaručený lék na to, aby se člověk do kreslení pustil a už se nebál ;)

      Vymazat
  2. Tak o tomhle projektu jsem ještě neslyšela, vypadá zajímavě :) Kresba se ti moc povedla! Přiznám se, že já bych se asi netroufla nakreslit sama, to by dopadlo :D
    Jinak já jednu dobu přemýšlela o antistresových omalovánkách. Nakonec jsem skončila s mužem v papírnictví, koupila pastelky a klasický skicák - no ten na mě hleděl, jako co s tím budu dělat :D Ale už tam přibyla druhá kresbička :) Takže také tak relaxuji po dlouhé době kreslením :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super! Moc se těším na tvé kresby, pochlubíš-li se!♥
      Některá papírnictví jsou boží - přijdeš, uvidíš všechno to kreativní zboží a chceš prostě kreslit, tvořit, pak stačí jen začít :D Mám radost z toho, že relaxuješ tímto způsobem, podle mých zkušeností není nic lepšího ♥

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?