25 března 2021

DENÍK chvilkového utrpení (DIY)

 Deník chvilkového utrpení. Plného potu a odříkání. Radosti i sprostých slov. Přemlouvání i instatního nadšení podat ten nejlepší výkon. Plného motivace i selhání. 

Začínáte s novým druhem pohybu a potřebujete se udržet motivovaní? Nebo cvičíte už nějaký ten pátek a zasekli jste se na mrtvém bodě? Nebo jen rádi si zaznamenáte, co děláte, a máte zápisníky úplně na všechno? 

Čas stáhnout si upravenou či originální šablonu a vytvořit si vlastní cvičební deník, který vás bude motivovat k pohybu.

Ráda bych vás nejdřív seznámila se skvělou stránkou. Jestli pravidelně cvičíte a neznáte Darebee, je nejvyšší čas tento skvost internetu poznat. A ne nepřeháním! Na těchto stránkách najdete všechno. Třicetidenní cvičební plány, netradiční výzvy, odborné články, co vám zaručeně rozšíří obzory, skvělou komunitu lidí, kteří vám poradí na základě zkušenosti, motivační materiály a odškrtávací trackry pro každou příležitost. Jediné, co k tomu potřebujete vy, je ochota překládat si popisky ke cvikům (i když všechno je většinou velmi dobře graficky zpracované, takže nebývá nutností umět anglicky)
Pravidelně přidávají nejen denní články, ale také různé challenge či měsíční výzvu. A právě úvodní stránka mě nalákala na Fit log - 100 days of change. Tento motivační přehlede nejen obsahuje stránku, kde si zapíšete svoje míry, ale také vzor, kam si lze zapsat jednotlivé dny a tabulku na odškrtávání sta dnů.
Na mě to bylo ale dosti roztahané a chtěla jsem jednoduchou šablonu (ideálně v češtině), kam si všechno přehlědně zapíšu a bude to menší formát. Tak jsem se pustila do přehladu a drobné modifikace.

Porovnání: Darebee vs. já

Ke stažení zde: https://darebee.com/fitness-log.html

Nejdřív vám představím pvůdoní předlohu, co mě nadchla. Kromě zápisu různých mír (verze pro muže i ženy), obsahoval denní odskrtávací číselník (aby ty dny rychleji ubíhaly) a dvě stránky, kde se dalo dokumentovat cvičení samotné (výhodou je i panaáček, kde můžete zakreslovat např. oblasti, které jste daný den cvičili nebo oblasti, co vás po tréninku bolí..). Přijemně mě potešili i smajlíci na hodnocení workoutu a kolonky na jídlo, tekutiny, spánek nebo prřípadnou meditaci. Velkou nevýhodou pro mě však byl prostý fakt, že toto všechno je roztahané na sedm stránek (šest, vyberete-li si své pohlaví).

Takže nejvyšší čas na moji zkrácenou verzi (aneb šetříme naše lesy!)


Vytvořila jsem dvě varianty stránek - jednu na celkový přehled všeho, co vás o cvičení zajímá (plus kolonku práce - neboť, kdo by nebyl deprimován špatným výkonem, když má zrovna špatnou směnu za sebou) a míry v češtině. Obě šablony jsou formát A5, takže stačí jen změnšit okraje (co nejvíc), aby s tím vaše tiskárna neměla problém, dá se to krásně tisknout oboustranně a na jednu A4 máte 4 cvičební dny.

Pak deník po zkompletování stačí jen, přehnout a veprostřed sešít (sešívačkou nebo nití), v případě potřeby tomu udělat přebal (třeba z výykresu polepeného nějakým sympatickým motivem) a je hotovo. Teď už jen začít cvičit a dokumentovat úspěchy.

Chcete-li si moji šablonu stáhnout, stačí jen kliknout pravým tlačítkem na obrázek, vybrat "Zobrazit obrázek" a on se vám otevře v plné velikosti. Pak jen uložíte a můžete tisknout.

 Pro inspiraci přikládám moji verzi:


Na přebal desek jsem využíla papír, v němž byla zabalená kytičky od MDŽ (ono obecně řezané květiny bývají zabalené ve velmi jemném - jak už vzorem, tak texturou - který lze krásně využít na další projekty). A nalepila jsem ho trošku křivě, aby mi přehnutím vznikly rohy, kam jsem si mohla doplnit motvační kartičky. Lze tam napsat proč jste s pohybem začali, přidat pár motivačních citátům nebo hesel,které vás dokopo, když se nemůžete dokopat sami.




 Toť ode mě pro dnešek vše.

Tvoření zdar!

P.S. Další zajímavé přehledy zde: https://darebee.com/paperbacks.html

 

A ještě mě zajímá:

Jaký sport provozujete? Jak se hýbete? A proč jste se do toho pustili?

 

2 komentáře:

  1. Skvělý článek, především díky za tip. Já a cvičení - to je jako na houpačce. Ale poslední dobou se do toho zase pomalu dostávám a myslím, že bych potřebovala nějaký plán, tabulku, "dohled" a "podporu", což takovéhle plány a přehledy docela dobře splňují. Mám tedy ještě stále z velké části prázdný sešit, tak bych si to asi nějak narýsovala nebo nalepila tam, ale to je asi jedno. :) Důležité je, aby nás bavilo nejen to tvoření tabulek a plánů, ale taky samotné cvičení. :-D

    Vlasta (mimochodem, udělala jsem trochu změny v blogu, hodně jsem řešila otázku soukromí a nakonec jsem se rozhodla ošetřit osobní články heslem. Nicméně budu ráda, když se i nadále budeme číst, protože mám pocit, že už se "známe" dost dlouho. :) Tak jestli chceš, napiš mi na mail nebo facebook nebo někam a já ti pošlu heslo. :) Jo a prosím, nezblázni se ze mě. :-D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, musím s tebou souhlasit! Ono pokud člověka cvičení nebaví, nepomůže ani sto dvacet mtoivačních sešíitů a přehledů ;)
      Jsem moc ráda, že blog pokračuje a že mám tu čest číst si příspěvky s heslem. Moc si toho vážím a děkuju!

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?