01 září 2022

Připravit knihu k tisku není žádný med... část II.

 Je to tady!

Kdo chce vidět knihu?!

Mám vám ji ukázat?

Ale no tak! Nechte se alespoň trošku přemlouvat!

Ne, už to delší dobu nevydržím, prostě vám ji ukážu!

Představuji vám....

Toto je chameleon. Jmenuje se Puňťa. Má rád knížky a zlé lidi mlátí pánvičkou. A že on pozná zlé lidi. Jen na ně zaostří a hned ví, kdo prdí v tramvaji, nemá rád pizzu Hawai a prohlašuje se za knihomola, navzdory faktu, že čte pouze články v magazínech.
 
Dobře, usvědčili jste mě - chameleon Puňťa je imaginární žblept :DDD

Dlouho jsem přemýšlela, jak tento obrázkový článek uchopit....a prostě vás nechám rozbalovat a listovat ;)

Pojďte si tedy rozbalit knihu....

...přesně tak, jak si ji mohla rozbalit autorka.

 Vzhledem k tomu, že kniha je barevná, záměrně jsem zvolila naprosto jednoduché a neutrální balení...protože sotva odhrte balíčák, vyskočí na vás hustá oranžová knížka

 

Dobře, možná tak hustá ne. Nemaskovala jsem fakt, že na základ desek byl použit klasický karton, který byl obalen v několik vrstvách jemnějšího papíru. Ale na omak je to všechno jen ne kartonové ;) 
 
A pak je tu samozřejmě Puňta...ten na knížce chybět nemůže ;)

Kdeže je název knihy, ptáte se?

Puňta chce být ve světle reflektorů, tak mu tu příležitost neberte, prosím ;)

Najdete ho samozřejmě i na hřbetu knihy!

Konečně!
 
Název knihy!
 
To ti to ale trvalo, Tvořilko :P 
 
(rozhodla jsem se kvůli trošce soukromí ponechat jméno autorky skryté, ale nebojte - jednou bude slavná a vy si třeba vzpomenete na toto amatérské první vydání, když budete její knížku držet v ruce v knihkupectví)

 

Ani obsah neodtajním....

 (Zlá Tvořilka, moc zlá! Kdyby tu byl Dobby, ukázal by ti, jak se správně potrestat xD)

Tam žádné ilustrace nenajdete, jen práci s textem a s citáty (ale o tom více v prvním článku)

 

Pod Puňtou na poslední stránce nechybí ani oznámení o tom, že se jedná o první vydání.

A také super tajné místo, kde byla knížka vytistěna.

Opět zde ponechám náznak mysterióznosti :P 

 

A po pokusu o umělecké foto, nás čeká hlavní překvapení pro autorku - prostor na recenze.

Malý A6 deníček ve stylu junk journalu nabízí dostatek prostoru pro zpětnou vazbu.

A všude je tam Puňta...

Protože on je tady hlavní hvězda, ne?

 

Kdyby vás náhodou zajímalo, jakou super technikou jsem dělala "desky" tohoto deníčku, 

nejedná se o nic extra speciálního xD Je to takový ten "oddělovač" z bonboniéry (co zamezuje bonbónům, aby se přilepily k víku).

Řeknu vám, že to šustění toho obalu je super. Prostě další interaktivní prvek :D 

(A ano, nejsou to asi moc odolné desky, ale předpokládám, že recenzák se bude vytahovat příležitostně a po většinu své existence bude schovaný v deskáách knihy) 

Teď ještě by to chtělo malý náhled do prázdného recenzáku, ne?

 


Přiznám se bez mučení, že průběh tvoření jsem si extrémně užívala. A to i navzdory tomu, že tato celá knížka včetně dělání desek, měla být hotová v průběhu jednoho horkého dopoledne. (Kdyby autorka přijela byť jen o vlak dřív, neměli jste ani fotky xD) Všechno, co jste viděli, bylo zkompletováno běhm jednoho dopoledne (nebýt horkého počasí, neuschlo by nic a ani fén by mě nespasil) a byla to tvořivá jízda jako dlouho ne.

Jak jsem viděla, jak to ožívá pod mýma rukama, měla jsem, co dělat, abych první vydání nakonec autorce předala. Protože přiznám se, bez mučení, že jsem si nejednou měla chuť to celé nechat pro sebe, jak se mi to líbilo xD (ano, i Tvořilka je jenom člověk, co má slabost pro hezké věci xD)

Nakonec ale kniha opustila mé kreativní doupě a byla předána do těch nejlepších rukou.

Věřím, že za svůj život projde rukama mnohýchc čtenářů, recenzák bude přetíkat nejrůznějšími názory a třeba jednou se dočkáme oficiálního prvního vydání, které bude disponovat i ISBN.

 

A teď mi prozraďte - jak vizuálně by vypadal vaše kniha? 

Měla by ilustrace?

Jak by vypadala obálka?

Případně, která kniha, co je na trhu je podle Vás ztělelsněním dokonalé knihy po vizuální stránce?


Jestli jste dočetli až sem, děkuju moc za přečtení (snad i prvního článku!). Doufám, že se vám tento tvořivo-povídací koncept článků líbil (já si psaní užívala moc, i když teda jsem měla dost velký problém krotit své nadšení projevující se skákáním do stropu radostí nad dokončenou knihou) a kdybyste chtěli editorku a designérku obalu, kapacitu na vydávání prvních výtisků stále mám :DD





6 komentářů:

  1. Gratulujem k dokončeniu knihy! Stavím sa, že je úžasná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamarádka to napsala opravdu moc hezky :D Bylo mi ctí s knížkou dál pracovat :D

      Vymazat
  2. Já se z tebe zblázním! Směju se nahlas :D Puňťa je TOP a knížka jakbysmet! Jste holky šikovný :) kdybych někdy napsala knihu, vím, na koho se obrátit s designem a úpravou :) <3 To šustění papíru od bonboniéry mám taky ráda :DD Fun fact - prvně jsem myslela, že ta nit, která zakrývá jméno, je umělecká malba :))) :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíš, jakou radost mi udělal Tvůj komentář! Moc děkuju! To šuštění je hrozně uklidňující, jsem ráda, že nejsem jediná :D
      Ano, je to nové moderní umění :DDD Ale svým způsobem to tam vlastně sedí :DDD

      Vymazat
  3. Kdybych já někdy vydávala vlastní knihu, by na jí byla krajina a pak nějaké další věci, či osoby podle toho, o čem kniha bude.
    Jinak tobě gratuluju k vydání té tvé.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to roztomilé a skvěle promyšlené, krásná práce. Kamarádka musela mít radost. :)

    OdpovědětVymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?