19 listopadu 2020

SVATEBNÍ OZNÁMENÍ: Kamarádka se vdává....

 Během tohoto roku se udála spousta změn. Každá z nich mi svým způsobem nenápadně připomíná moji dospělost. Haha. Cítím se samozřejmě velice dospěle.

Zajímavé ale je, že pomalu a postupně člověk dozrává nejen do toho věku, kdy se okolí páruje, ale s tím tvořením dvojic to myslí opravdu vážně, dokonce tak vážně, že seberou odvahu, nejdřív si svého druha symbolicky okroužkují, pak rok plaší, šílí a nemají daleko k hysterii, neboť každý správný svatební koordinátor musí být přece pod neustálým tlakem a je to přece jenom za život, tak ať ten tlak stojí za to! Když se zadaří, přežije se rok nervozity, neustálého nestíhání a vypětí předsvatebních příprav, oněm dvojicím už je pak krásně a blaze před oltářem.

 Možná si dokážete představit onen vnitřní šok, když mi kamarádka, kterou znám od školky, prozradila, že se zasnoubila a do roka bude veselka. Jeden má upřímnou radost, těší se, proráží hlavou strop, jak skáče radostí. Na druhou stranu – to uvědomění – my jsem asi opravdu dospělí. Ona bude vdaná. Pak přijdou děti. Potěš smeták, kde jsou ty doby, kdy jsme lítaly po hřišti, hrály na policajty a lupiče, sbíraly různobarevné kuličky, které kluci ládovali do plastových pistolí, soutěžily, kdo jich najde víc a bude mít v rukou celé duhové spektrum? Strašně ten čas letí.

Pak přijde řeč na svatební přípravy. Ano, ono se to opravdu děje. Budou bílé šaty, chůdy (co budou krásné, ale těch puchýřů z nich), dort a velká svatební žranice. Už víme, že kamarád bude fotit, takhle známá pomůže s cukrovím, spolužačky přijedou na kreativní workshop (čti odpoledne strávená vyráběním dekorací). Taky se chci podílet! Když uslyším, že nemají svatební oznámení, okamžitě si tento úkol přivlastňuji. A zbytek cesty probíráme důkladně jednoduchou představu, než se naděju, kreslení oznámení začíná. Minimálně v mé hlavě.

 

Začátek nikdy nevypadá slavně

 

Cesta k první „hmotné“ skice byla složitá – najednou se všechno zavřelo, já z kolejí přijela domů a poslední, co mi přišlo na mysli, bylo zasednou a kreslit. Venku bylo krásně, konečně jsem si mohla užívat zahradu…hledání rovnováhy mezi životem doma a virtuální školou mi dělá problémy stále.

Pak mi ale byl dán „striktní“ termín a já byla nadevše ráda. Než jsem se nadála, první ne příliš slavný skica spatřila světlo světa. S každým tahem jsem si ujasňovala představu, v mezičase mapovala, co bude na přelomu srpna/září kvést a postupně věneček, který byl hlavním motivem, začal dostávat tvar. Pak stačila hodina, dvě strávené u počítače, kdy jsem dala dohromady všechno naskenované.

Postupně můžete zhodnotit, jak šel s oznámením čas.

 

Jednotlivé dílky tetrisu aneb sezónní luční kvítí srpen/září

Ještě není hotovo, al zdárně se blížíme k cíli.

A c o říct závěrem? Ze všech svateb, kterých jsem se účastnila, mě tato nejvíc dojala. Nejsem osoba, kterou ke krokodýlím slzám přinutí pár instagramových štěňátek a usmívajících se ježků, na druhou stranu vidět kamarádku, ji znáte skoro celý svůj život, jak říká „ano“ a myslí to smrtelně vážně… to je jeden z okamžiků, co se nedá snadno zapomenout. A když jsem přišla a viděla, jak nádherně naložili s obyčejným věnečkem, co jsem ji m nakreslila…nebudu lhát, ale můj motiv byl všude. Kdyby se jednalo o firmu – log bylo všude. Na jmenovkách, zpěvnících, svícíncích, … škoda, že jsem nezkontrolovala, zda nezdobilo i toaletní papír. A když ještě člověk prochází okolo a slyší ze všech stran, jak se to lidem líbí, nezbude mi se jen pousmát a vnitřně opět bourat hlavou strop, jak nedokážu udržet své nadšení. 


Krásné razítko na obálkách

Motiv byl oprvdu všude
 Děkuju. Za krásnou svatbu. A za úžasnou kamarádku.


Co vy a svatby? Co vás na svatbách nejvíc zaujme?

 

4 komentáře:

  1. To je tak nádherné a dojemné! Musela to být opravdu krásná svatba, všechno to vypadá tak láskyplně - podle mě je to důležité, ty pocity kolem toho, ti blízcí lidé tam přítomní, ty hodiny radosti i v době jako je tahle... Nemám ráda velké svatby a sama bych velkou nechtěla. Jestli někdy nějakou budu mít, to se ještě uvidí, přítel je takový... no, říká, že se bojí, že se mnou chce být a sdílet se mnou svůj život, protože chce a ne proto, že ho k tomu váže nějaký papír. Což je na jednu stranu moc hezké a já si toho vážím. Na druhou... no, jsem jen holka. :D

    Jinak to s tím plynutím času a že rosteme a je to hrozný - to znám. Několik mých spolužaček ze základky ale i z gymplu už má děti. Je nám dvacet. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezké, že nepotřebuje papír, na druhou stranu my holky to bereme jako takový ten "největší" důkaz lásky. Chápu ty, co to právě nedělají kvůli tomu, že je to "jen" papír, na druhou stranu tady v Česku manželství má pořád i své výhody (při rozvodu taky nevýhody :/)
      A ty děti v okolí...už chápu, že i tady funguje taková ta "motivace" - všichni ostatní mají děti, neměla bych je mít taky?

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?