29 prosince 2021

ZTRACENÉ stránky skicákové...

Pojďme se pro změnu podívat, jak vypadaly měsíce, kdy všechno nešlo úplně ideálně a kresba nebyla doručena na čas. Všeho všudy se to letos nestalo jen jednou, ale dokonce třikrát. A myslím si, že i přesto, že kresby se neúčastnily jednotlivých kol, byla by škoda si na ně alespoň v článku nevzpomenout.

Ačkoliv je Vlastní skicák koncipován jako měsíční výzva, určitě víte, že jsou měsíce a měsíce. Měsíc, kdy stihnete naprosto vše (a ještě něco navíc!) a měsíce, kdy nestíháte vůbec nic. I přesto, že tomu všemu se dá hravě předejít dokonalým plánováním, často se musí z rozvrhu něco vypustit. Bohužel v mém případě jako první letí z kola ven kreativní zájmy.

#Návrhskicáku

Jedním s prvních velkolepějších projektů, který jsem měla naplánovaný, byl právě návrh obálky skicáku. Já osobně dávám přednost označení čmáryblok a to se odrazilo i ve výsledku.

Ale zpět k těm velkým plánům. Stránka skicáku byla vytrhnuta, podlepena a měl z toho vzniknout takový čmáryblok ve skicáku. Udělala jsem si i několik malých nákresů v naději, že vyberu jenom jeden. ale když jsem se ani po několika dnech nemohla rozhodnout, bylo mi jasné, že toto 3D řešení je vlastně nenásilnou formou, jak tento celý koncept uchopit úplně jinak. Protože jsem měla tolik nápadů na úvodní stránku, že to vystačilo na celý nový blok.

Co čert nechtěl, došlo k dokreslení stránky, jejímu vytrhnutí, podlepení a rozříznutí. Dokonce jsem si i připravila náplň nového (teď už) čmárybloku. Ze všech nápadů jsem vybrala pět, které jsem si hrubě načtrtla tužkou do připravené náplně. A tam veškerá snaha pro daný měsíc skočila.

Fáze dokreslování a lepení nastala až o vánočních prázdninách. A nakonec nebylo listů pět, ale pouze dva. 

Další návrhy obálek skicáků můžete omrknout zde.

Jeden podobný bych si někdy chtěla vyrobit scelý ho pokreslit!

Tohle je krásný důkaz, že i mistr tesař se někdy utne....ty barvy nevyšly podle mých představ a celkově tužkou nakreslená beta verze vypadala mnohem líp. (Inu někdy to ani barvy nezachrání ;)) 
Ale čmáryblok je právě o tom, že tam jde o to čmárat a mít z toho radost, což se podařilo, celý proces mě bavil velice.
Inu máme tu skvělý materiál, ke kterému by stálo za to se někdy vrátit a přepracovat ho! :D

#Dýněskicáku

Říjnová výzva byla pravým opakem čmárybloku. Měla jsem jednoduhý plán, všechno nachystané, ale ne a ne se ke kresbě ve volných chvilkách (kterých bylo ten měsíc opravdu nespočet) dokopat. Tato je stránka, která toho snad nejvíc nacestovala se mnou. jezdila křížem krážem a vždycky prakticky beze změny. Až nakonec musel napadnout sníh a já ji ještě před Vánoci pomalovala celou.

Pokochejte se dýněmi ostatních zde.

Nezbývá moc stránek, které nespatřily světlo blogu. Všeho všudy jsou to stránky dvě. Jedna, vánoční, kterou jsem ani kreslit nezačala, a druhá, prázdninová, která světlo internetu nezažila. Ale o té třeba příště. Ta si zaslouží speciální článek, protože nebyla výjimečná tématem, ale těmi, kdo ji se mnou kreslili.

Čeho se vzdáte jako první, když nestíháte?

A čemu byste rádi věnovali víc času?

P.S. S oběma kresbama jsem si trošku pohrála po naskenování, než jsem je vložila na Instagram. Pokud jste zvědaví, dýně už tam dávno je, čmáryblok se objeví koncem roku ;)

6 komentářů:

  1. Á dýničku už jsem viděla na instanci, ale nevím proč jsi nespokojená, vypadá to luxusně (obrázek s barvami)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neřekla bych, že jsem úplně neskojená, jen bylo vtipné, že mi tak jendoduchá ilustrace trvala tak dlouho xD Ale na druhou stranu jsem si ji pořádně užila, tkaže to stálo za to ;)

      Vymazat
  2. Tohle je naprosto boží! Jedna moje kamarádka měla taky takový skicák, vždycky tam kreslila ve škole... jednou jsem si pár těch dílek vyfotila, a bylo to docela štěstí, protože o pár týdnů později skicák ztratila, a jediné co zbylo, byly ty fotky.

    Milá Tvořilko, doufám, že se máš dobře! Trochu mě mrzí, že nestíhám víc číst o tom, jak se máš, co se ti děje v životě, co se ti povedlo vytvořit... Ráda bych však. Přeji ti z celého srdce vše nejlepší do nového roku, hodně inspirace a báječných nápadů (nebo aspoň bláznivých nápadů :D) a taky samozřejmě hodně zdraví a štěstí a tak. :D

    Když nestíhám, většinou jako první zabalím nějaké cvičení a sport, což není úplně ideální no. :D Poslední dobou taky upozaďuji blog a třeba čtení, což mě však mrzí. Ráda bych věnovala víc času rodině a sama sobě, ale úplně nevím, jak na to. Třeba na to v novém roce přijdu. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super, že se fotky zachovaly, ono přijít o takový skicák je smutná událost. Protože jako na potvoru tam často přijde člověk o věci, u kterých má pocit, že se mu obzvlášť povedly.
      A milá Vlasto, moc ti děkuju za zájem, že chceš číst, ot mě moc těší a dělá mi to radost. Je však dobře, že dáváš přednost tomu, co se ti děje. A jsem si jistá, že u tebe se toho děje spousta. Doufám, že prožiješ krásný nový rok 2022, ať je pro tebe plný výzev, radostí, štěstí, spokojenosti a zdraví a že tě potká jen to dobré! A věřím, že se ti v novém roce podaří stíhat vše, co si přeješ a věnovat čas tomu, co je pro tebe důležité :)

      Vymazat
  3. Tvé výtvory mi vždycky vykouzlí úsměv na tváři, díky za to :)! Jsi moc šikovná <3 Já si toho vždycky strašně moc naplánuji a pak to nestíhám plnit :D nedokážu si vytvořit priority. Na tom musím zapracovat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to zahřálo u srdcee, moc Ti děkuji!
      Vytvořit si priority je hodně těžké, taky s tím dost často bojuju, ale snažím se na tom pracovat :D

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?