28 října 2022

sezónní HOROSKOP

 Jeden ze starších projektů, o nějž bych se s vámi moc ráda podělila.

Článek k němu mi v rozepsaných ležel už hodně dlouho.

Tentokrát se můžete těšit na keramiku ;)

Projekt, který mi zabral dva roky. Dva roky, které utekly jako nic. Byl to projekt plný nártů, impulzivních rozhodnutí a dvanáct znamení. Normálně jim stačí dvanáct měsíců na vystřídání, inu můžu vinit keramickou pec za zpoždění :DD

Nápad na sérii znamení, která visí  u nás na schodech, přišel na příměstském táboře, kde jsme si mohli něco vytvořit. Ale co? Původně mě napadl čínský horoskop (pořád si říkám, že by to mohlo být zajímavé pokračování), ale neměla jsem předlohu ani mobil při sobě. A tak vznikl býk. Jediné zvíře, které mě v tu chvíli napadlo, a věděla jsem, že zvládnu bez předlohy xD

A pak následovaly další, po dvojicích trojicích, z různých typů hlíny.

Přesto se mi (snad) podařilo vytvořit je tak, aby tvořily kolekci, ale zárověň každý byl svým způsobem originálně zpracovaný... Pro zajímavost na projektech není použita glazura, ale jsou malované akrylovýma barvama a přetřené lakem. (Glazura by byla super, ale bohužel tentokrát to nešlo... na druhou stranu, aspoň jsem se mohla pokusit o stínování, což glazurou obvykle nejde xD)

KOZOROH

Jedno z posledních znamení, na které jsem se hodně těšila (protože jsem kozoroh). Sama jsem byla překvapená, že na žádném předchozím znamení jsem nepoužila motiv měsíce. Takže zjednodušenou nesprávnou verzi jsem doplnila na pozadí. A ty mrkve mi tam přišly jako vtipný detail.

STŘELEC

Hlína schne nerovnoměrně, obzvlášť když vytvoříte z hlíny tenkou tětivu luku. Ta se polámala několikrát už ve stavu nevypáleném. Po prvním vypálení tětiva kupodivu přežila a držela. Při malování jsem bohužel zavadila štětcem a půlka levitující (nad povrchem základny, druhá je přilepená) se odlomila a nebylo možné ji přilepit. Příště bych prostě udělala dírky do základny a protáhla drátek (až po upečení, drátek by se mohl v peci natavit)
Pro zajímavost - některé šipky jsou 3D, jiné rytina na základně, ale většina je malba akrylkama.

ŠTÍR

 Jedna z mých nejoblíbenějších plaket. Štíra a raka jsem tvořila společné. Má to klepeta, potřebovala jsem jasnou předlohu a docela podrobný náčrt. A jejich tělíčka jsem skládala opravdu po částech. Ale ve výsledku zde jsou prvních pokusy o stínování, práci s obleskem, obyčejné pozadí....prostě v jednoduchosti je krása.

VÁHY

Jediná plaketka, která má pomalovanou celou základnu. Ne původně to nebylo v plánu, ale pak jsem začala kreslit tu "vodu", nemohla jsem přestat. Inspirací pro toto znamení byly váhy při posledním soudu v Egyptě.

PANNA

 Pannu kreslím a vytvářím vždycky ráda. Moc se totiž neliší od toho, co běžně kreslím. 
Tady jsem měla tolik nápadů, že jsem se nemohla rozhodnout a měnila výslednou podobu opravdu hodněkrát. Opravdu víckrát, než bych mohla spočítat.
Co bych určitě změnila s odstupem času jsou "ruce". Dala bych si s nimi víc práce, aby opravdu vypadaly jako ruce xD Mimochodem je to jeden ze dvou motivů, který přesahuje kruhovou základnu ;)

LEV

Prostorově nejvýraznější a nejvíc "pozlacená" plaketka. Ano, tlama lva opravdu může spolknout váš prst. Je dost hluboká na to, že se tam alespoň první článek prstu vejde. A jsem strašně ráda, že všechny zuby přežily a žádný se při malbě neulomil. Po tětivě už jsem si dávala větší pozor xD

BLÍŽENCI

 Upřímně, velmi mě mrzí, že tady jsem si nedala větší práci s panáčky. Anebo zkusila vytvořit jiný typ zjednodušeného panáčka. Na druhou stranu, když se zamýšlím nad tím, jak jinak by plaketka měla vypadat, těžko se mi představuje něco jiného, než jsem vytvořila. Můžeme to nazvat konflikt věčně nespokojeného umělce xDD Každopádně pokud byste měli nápad na verzi blíženců 2.0, budu ráda za nápady ;)

RAK

Prostorově nejýyraznější plaketa, ale tentokrát ne ve smyslu 3D (jako u lva), ale ve smyslu přesahu základní desky. Klepeta přesahují základnu o dobrou třetinu celé základny  (a to nepočítám "tykadla") xD
Formování jednotlivých částí těla mě hodně bavilo a ač to nevypadá, s klepetama jsem si taky hrála hodnou chvíli. Navíc je to nakonec jediná plaketka, kterou doplňuje i něco jiného než keramická hlína - "tykadla" tvoří měděný točený drátek.

BÝK

Historicky první plaketka díky, které vlastně vznikla celá série. Srdíčka jsou zvolená proto, že obvykle býk bývá považován za  vášnivé a láskyplné znamení.
Pokud si všimnete prasklin na plaketce - ty nejsou původní, ani záměrné. Prostě jednou při přemisťování plaketka spadla a rozbila se. Drží (až zázračně) díky tavné pistoli, vteřiňáku a nějakého lepidlu na porcelán. A nemůžu si pomoc, ale přesně tyto zlomy dodaly znamení nezaměnitelný charakter. Ale další znamení kvůli tomu charakteru raději na zem háze nebudu xDD

BERAN

Obláčkový beránek.. jednoduchý nápad, spousta šlikru použitá na vlnu a oblaka. Co bych ale změnila je vyrytý nápis... prostorová verze by byla lepší (co můžete vidět třeba u blíženců)

RYBY

Další z plaketek, která mě moc bavila. Inspirace jingem a jangem byla jasná od začátku. "Bublinky" byl jasný, ale jednoduchý motiv pro pozadí. Vím, že jsem hodně bojovala s tím, jak ztvárnit ryby. Nejsem si úplně jistá, myslím, že se jednalo o druhou plaketku v pořadí a vím, že jsem nechtěla používat předlohu...přece něco tak jednoduchého jako ryby musím zvládnout, ne? xDD Proto tu máme imaginární akvarijní zlaté rybky v modré :DD

VODNÁŘ

Poslední a nejméně oblíbené znamení... Vodnáře mám ráda, ale přiznám se, že s výslednou plaketkou jsem spokojená úplně nejméně. Jak je to možné, když toto znamení bylo poslední, co jsem vytvořila, a je jedno z nejdetailnějších? 
Problém nastal v okamžiku, kdy jsem muže sedícího za hrnčířských kruhem, roztáčejícího džbán naplněný vodou, začala malovat barvou. Moc barev, v kterých se ztratil celkový motiv... použít jednodušší patinu a hru se stíny a světlem, podobně jako u štíra, by mohlo být daleko hezčí a efektivnější. Inu příště budu chytřejší...
 
Které znamení váš nejvíc zaujalo?
A jaké byste zpracovali úplně jinak? 
Co vy a keramika?

23 komentářů:

  1. Musim říct, že nejvíce se mi líbí váhy, ryby a vodnář, myslím si, že to bude tou modrou barvou :D. Ale čistě sobecky, nejlepší je samozřejmě štír!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čistě sobecky naše znamení vždycky vyhraje, takže úplně chápu :DDD Ale přiznám se, že jsem docela pozapomněla, kolik je v kolekci modré, a jak málo je na mé poměry zastoupená zelená xD

      Vymazat
  2. TY KÁMO!! To je tak MEGA!! Netuším ako sa toto dá ale je to fakt úžasné😯😯😯😯😲😲😲😲 Netuším ktoré sa mi páči najviac, no proste WOW💖💖 Inak aj ja som kozoroh😏♑️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi ctí poznat dalšího kozoroha! Tvůj komentář mi udělal velkou radost! Děkuju!!!!

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Škoda, že jsem si s ní tehdy nevyhrála víc, ale na ten obličej jsem pyšná, s tím jsem si hrála fakt dlouho xD

      Vymazat
  4. ten rak a kozoroh jsou top :) celé je to úžasné a wow, klobouk dolů před tvojí prací :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Raka mám taky moc ráda, ten drátkový detail to celé hodně oživí :) Moc děkuji, červenám se tady pod návalem pochvalných komentářů, mám radost, že příspěvek se líbí :D

      Vymazat
  5. Tak za mě je výherce rozhodně rak! Jinak mé znamení je blíženec :) Všechny jsou moc povedené a oceňuji tvůj nápad :) Já dělala něco z keramiky kdysi dávno na táboře. Loni jsem vyráběla z domácí samo tvrdnoucí hmoty a to bylo fajn :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samotvrdnoucí hmota je skvělá, obzvlášť když člověk nemá přístup k peci a možnost výrobky vypálit. Tábory jsou na propagaci keramiky super, hrozně bych někdy nějaký keramický vedla :D

      Vymazat
  6. NÁDHERA! Já se naučila plést košík a úplně se za svoje (ne)umění stydím, protože tohle je dokonalé. Nejde vybrat znamení, které se mi líbí nejvíce, každé má něco do sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stydět se za to, že pleteš košíky z papíru? To je velká piplačka a vůbec není sranda vytvořit pěkný košík! Skláním se před tebou, já mám totiž doma spoustu ruliček, ale základ košíku mi nikdy moc nejde :/ Ale píšu na seznam, čas to oživit! Třeba mi jednou dáš kurz pletení, bude-li příležitost :D

      Vymazat
  7. Já vlastně ještě nikdy nic z keramiky nedělala. Ale vytvořit z ní sérii dvanácti znamení je dobrý nápad. Hodně se povedl Rak. Kozoroh je zase velice roztomilý. Lev zase vypadá velmi působivě. A být je takový rustikální. Každá plaketka je zkrátka něčím zajímavá.
    A kdo ví? Třeba časem uděláš sadu čínského horoskopu, když tě chytne ta správná inspirace. .
    Jinak, já jsem narozená ve znamení Panny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbí se mi, že každou plaketku jsi zkoumala individuálně, ale zároveň vidíš plaketky jako celek. A kdo ví, třeba i ten čínský horoskop jednou bude :D
      Mám jednu ambiciozní kamarádku detailistku ve znamení Panny :D

      Vymazat
  8. Wow! Tak to je dokonalé! 😊👍🏻já jsem lev.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak blížence jsem poznala hned na úvodní fotečce, moc pěkné :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Na keramiku jsem chodila od školky i na základce, moc mě to bavilo 🥰. Výtvory se ti moc povedly 🙂.

    OdpovědětVymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?