05 ledna 2023

TOUR de čmáryblok #1

Za svůj život jsem těch skicáků a čmárybloků moc nedokončila. A když už se tak stalo, přála jsem si být youtoberkou, abych to všechno mohla zachytit na kameru. Vzhledem k tomu, že tímto směrem se zatím mé působení nerozšířilo (nejspíš za to může lenost, která souvisí se stříháním videa a celým tím editováním), představím vám čmáryblok hezky postaru. Formou článku. A na spoustě fotkách.

Video bude třeba příště ;)

Jak už jsem před pár měsíci zmiňovala v unboxingovém článku, od hříbkového skicáku jsem neměla velká očekávání. Samo o sobě prozradila cena, další potvrdilo již samostatné rozbalování a průběžné testování produktu. Ale na to, že jsem skicák používala ne zas tak často, můžu být vlastně ráda, že s něj ty listy nezačaly samy padat xD

Dodatek k recenzi

To, že utrpí přední stránka, s tím jsem počítala. Ale co mě docela dost mrzelo i štvalo, byla samotná kroužková vazba. Desky neplnily naprosto žádnou ochranou funkci a i ten kartou vzadu se začal rozpadat a loupat. Tedy na místech, kde nebyl zpevněn samolepkami.
 
Nakonec jsem alespoň okraje byla nucena zpevnit lepící páskou, u druhého muchomůrkového jsem to vzala důkladně. A taky povolila gumičku, která měla tendenci skicák deformovat.
Toť dodatky k recenzi, teď se pojďmě vrhnout na obsah. 
 
Pro zvídavé duše - ano, odhodlala jsem se pustit i do využívání druhého skicáku, protože přes všechny nedostatky kroužková vazba mi vlastně vyhovuje a aspoň nemám strach stránku pokazit. Když se obrázek nepovede, můžu ji vytrhnout, případně použít ho na poznámky a není mi líto krásné vazby a papíru.

Revoluce hned na obalu skicáku

Desky z druhé strany zpevnila "kapsa" (což byl prakticky papírový pytlík, který jsem dostala na suvenýry v nějakém infocentru), kterou jsem polepila washi páskou, citátem a obrázky, co mě inspirovaly hlavně barvami.
Zadní karton, nejpevnější papír na celém skicáku zezadu zdobil můj již tradiční #nálepkoplac - tohle náhodně kolážování z nálepek z obalů mě nikdy nepřestane bavit :D 
Na vnitřní stranu jsem nalepila citát z nějakého starého školního diáře a hlavní roli hrála třpytivá lepidýlka. Naposledy jsem na ně natrefila někdy na základce, teď mi je přínesla kamarádka, co je vyhazovala ze zásob....

Obsah se vším všudy...

... včetně skic a všech náhodných čmáranic.

Když sleduju listování skicáky, mám pocit, že většina obrázků v nich, jsou vlastně dokonalá umělecká díla. Všechno tip ťop, jen rám tomu chybí. 

Pokud očekáváte něco takového, asi vás zklamu. Většinou svůj skicák používám k zachycení myšlenek, pro náhodné čmáranice bez konkrétního účelu, anebo opravdu cíleně pro skicu, čmáranici... cokoliv, co uvolní ruku a pročístí hlavu.

Série skic výše odkazuje na různé nápady, které se mi nashromáždily v galerii a jež bych jednou ráda dovedla do konkrétní formy. Většina nápadů je soustředěna na možné 3D objekty, co bych ráda vytvořila z keramiky. 
Náčrty nahoře zase odkazují na samolepky od Miry Byler - hrozně ráda bych některé myšlenky a samolepky měla spíše v češtině. Protože motivační citáty jsou super, ale přijde mi, že navzdory tomu, že angličtině rozumím, v češtině ten citát víc motivuje a daleko jinak ke mně promlouvá...

Hrošíci, jež čeká cesta do Hrošíkária, jsou motivem, co mě stále baví kreslit a je pro mě bezpečnou zónou a nevyčerpatelným námětem. Stejně jako postavy bez předlohy a čístě podle fantazie...
Novinku, kterou jsem vyzkoušela, jsou koťátka vpravo dole. Ta mě hodně bavila. Možná bude jednou i koťátkarium :DD

A když už jsem teda ten skicák "zatěžovala" občasným používáním, nemohla jsem si odpustit použití dalších technik, než jen tužky, propisky, pera či koláží. Výše můžete vidět vodovky, fixy a pro velký úspěch ještě třpytivá lepidýlka.

Dala jsem šanci i metalickým barvám  z Actionu, které jsem si pořídila. Vpravo nahoře můžete vidět předlohu k hrdince skicáku, co se objevila na instagramu.
Stejně tak jsem naplno využívala kaligrafické černé fixy/pera, co jsem vám kdysi představila v haulu po blogersku. Z druhé strany sice mírné prosvítaly, ale to mi příliš nevadilo (tento skicák jako většina skicáků, není stavěn na oboustranné používání)
 Sbíráte razítka na svých výletech? Osobně si myslím, že je to nejjednodušší způsob, jak si odvést památku a hlavně mnohá razítka disponují užáasnými designy. A pokud cestujete po České republice potkáte tolik razítek, co památek.
Náčrt vpravo dole byl ráda dovedla do barevné podobý - jarní nebo letní barvy lesa by pro ni mohly být to pravé.
Vlevo dole je náhodné doodlování. jemuž by více inkoustu taky nevadilo.
Co to je za náhodné rozmístěné nápisy a mini obrázečky? Vpravo dole návrhy na stránky do Vlastního skicák, vlevo projekt dlouho připravovaný, co snad bude letos zdárně dokončen. Není to žádné veledílo, jen hromada rychloskic zachycující mylšenkové pochody... ale přesně takto můj čmáryblok vypadá.

Moje oblíbené tři strany, kdy jsem kreslila s knihou v ruce, konkrétně Jak se žilo v dávných dobách. Útlá dětská kniha, bohatě ilustrovaná a na informace a inspiraci bohatá. Byla jsem překvapená o kolika kulturách jsem v životě neslyšela. A nejlépe se mi inforamce pamatují v kreslených poznámkách a i ktomu čmáryblok dobře poslouží.
Návrhy, návrhy a návrhy. Jeden na #filmskicáku, pár pejsků a třeba jednou i vlastní nálepky. To je něco, co mě poslední dobou docela láká vytvořit.

Ilustrace, aby se neřeklo...

Collab na téma Harry Potter a jediná kompletní ilustrace čmárybloku. Upřímně pro mě jako hobby kreslíře by byla čest mít obrázek na známkách. Na známkách jsou krásné počiny. Tak tady jsem si alespoň udělala pár návrhů.

To je pro první veřejný čmáryblok vše.

Jakým způsobem si píšete poznámky vy?

Hobby kreslířů je hodně - co si myslíte, že pro umělce může být skutečný úspěch? 
Počet sledujících? Vlastní merch/produkty? Vytvořit produkt pro širokou veřejnost (obal knihy/známky...)?

13 komentářů:

  1. skutečný úspěch si myslím, že každý umělec vnímá jinak a něco jiného pro něj znamená :) záleží, čeho bys chtěla dosáhnout ty :)

    kresby jsou opravdu krásné :) hrošíci, kočičky i ti pejsci... všechno vypadá senzačně a máš můj obdiv :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, cíle jsou hodně individuální, stejně tak se mění s dobou :D A děkuju moc! :)

      Vymazat
  2. Já žádný skicák vlastně nemám. A nedávno jsem si uvědomila, že ani žádný nepotřebuju. Že ještě mám tolik prázdných papírů ještě z doby, když jsem přestala chodit do školy. a už je to několik let, co mi to v šuplíku straší. Tedy popsaných částí jsem si zbavila už dávno, ale čistých listů mi přišla škoda. Na ty moje čmáranice mi to stačí. Nedávno mě napadlo, že bych si takové ty menší kresby, koláže, zapsané myšlenky, prostě všechny ty listy nějak svázala k sobě. Budu z toho mít takový vlastnoruční sešit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělý nápad! Já takhle před pár lety papíry taky zrecyklovala, udělala těch sešitů několik a rozdala po rodině 😃 Ale už se papíry opět začínají hromadit, takže bude nejspíš druhé kolo😃 děkuju mco za tip☺️

      Vymazat
  3. Moc se mi líbí, jak dokážeš všechny věci využít a vypadá to tak pěkně :) moc bych ti přála, aby ti ta známka vyšla. Zasloužíš si to <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíme, třeba jednou ode mě dostaneš pohled s mojí známkou 😍☺️ A děkuju moc☺️

      Vymazat
  4. Vypadá to moc pěkně, mít obrázek na známkách by muselo být super :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jsi tak šikovná, obdivuji tu tvou kreativitu :). Máš to moc pěkné :).

    OdpovědětVymazat
  6. Přiznám se, že já si teda žádné poznámky nevedu. Letos jsem už zrušila i diář, který jsem dřív používala hlavně do školy. Když jsem byla malá, kreslila jsem hodně, teď už mám ale jiné priority :) Stránka na tématiku HP je boží!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Priority se mění, jen, co je pravda. Já taky myslela, že diáře se letos zbavím, ale pořád potřebuju ve svém životě ještě trochu organizovanosti xD

      Vymazat
  7. Ahoj Tvořilko, zdravím. Přišla jsem Ti poděkovat za návštěvu u mě na blogu. Tvůj čmáryblok se mi moc líbí, já mám takové věci ráda, pořád si něco zapisuju, zakresluju, každý den si píšu do diáře... Měj se hezky, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?