22 června 2023

instatní INSPIRACE v knihách POTŘETÍ

 Moje oblíbená minisérie.

Třetí díl.

Pro všechny knihomoly a kreativní duše.

 Máme za sebou už dva články plné inspirativních knížek, teď pro vás trojici dalších. Jedna sci-fi, jedna poučná bylinkářská a jedna fikce (určená pro děti?). Různorodá kombinace, že? Přiznám se ale, že přesně tak různorodě vypadají mé čtenářské chutě, od každého něco.

Ještě malá poznámka před tím, než se pustíte do čtení - při kliknutí na jméno autora se dostanete na Databázi knih. Zaprvé tam najdete další názory na knihu, pokud byste se čtením otáleli, a zadruhé je to jeden ze způsobu, jak získat knížku (jsou tam prokliky i na ebooky, knihkupectví anebo knížku přímo nabízejí uživatelé). Nejedná se o žádnou reklamu, spolupráci, jen o odkaz, který by vám mohl ušetřit pár sekund hledání ;)

Klášterní léčivé prostředky pro tělo i duši

Malá, útlá knížka v lepené vazbě plná bylinek a nádherných kreslených ilustrací. Pokud malujete rádi pastelkama, tohle je skvělá knížka, kde se můžete inspirovat. Kromě rad, postupů a stručného nastínění, jak se léčilo a pěstovalo v klášteře (opravdu nastínění, nejedná se o žádnou veleodbornou publikaci), se můžete setkat i se zajímavými "léčiteli", co v klšáterech působili. Na konci knížky vás čeká i stručný seznam rostlin, jež byly v knížce předtím zmíněny, včetně jejich možného využití.

Obsahově to není pro každého, ale myslím si, že zaujme nejednoho zvědavce ;)

Autor: Anastasia Zanoncelli

Vydavatel: Esence, 2017

Kde sehnat? Pouze v antikvariátech.









Gemina (Akta Illuminae)

Druhý díl série řadící se do young adult. Jedná se o trilogii, kde poznáváte osudy lidí, které ovlivnil pokus o vyvraždění jedné nelegální kolonie ve vesmíru. Máte pocit, že toto určitě není pro vás? Tady vás zarazím a ujistím, že každý si tu najde svoje téma. Je tam romantika, je tam umělá inteligence, je tam otázka, jak vypadá zlo a kdo je vlastně ten špatný... a jsou všichni opravud tak špatní?
Samotná vizuální podoba knížek je unikátní. Svým způsobem všechny lze považovat za "grafické" romány, protože tady opravdu knížka s váma komunikuje. Maily. Hlášeními. Zprávami z chatu. Výkřiky do tmy. Všechno tam je. A moc hezky zpracované.
Tak proč tu ve výběru mám pouze druhou knihu (ačkoliv zapřečtení stojí všechny tři, i když jedničku vlastně můžete číst i samostatně, kdyby se vám do série úplně nechtělo)? V druhé knize se totiž objevuje postava, která je trošku staromódní a píše si, tedy spíš kreslí si deník. A ty už tak zajímavou knihu ještě o to více obohatí.
Ještě jedno malé varování. Možná se zděsíte toho, jak je kniha tlustá. Neděste se. Vzhledem k tomu, že některé stránky obsahují třeba jednu větu (viz ukázky níže), čte se to fakt samo.

Autor: Amie Kaufmanová a Jay Kristoff

Vydavatel: CooBoo, 2017

Kde sehnat? K dostání kdekoliv. Jako hardback samostatně, jako paperback v boxu. Vzhledem k počtu stránek doporučuji hardback.











 Deník Dory Grayové

 Teď se dostáváme ke zmíněné fikci a knize od české autorky. Zařadila jsem ji sem hodně kvůli příběhu (na to, jak je kniha krátká, má toho hodně, co vyprávět, ať je vám 9 nebo 90 let) na druhou stranu i ilustrace jsou velmi specifické.

Pracuje se zde s omezeným počtem barev, v hlavní roli nejčastěji bývá modrá, doplněná o žlutou či oranžovou.  Budiž vám to inspirací, nejen při kreslení, ale i třeba zdobení diáře ;)

Co se příběhu týče, nebudu spoilerovat. Jen budete řešit záhadu s hlavní hrdinkou, která sahá až do druhé světové války. A hrdinka nemusí patrát dlouho, aby se toho spoustu dozvěděla. Příběh obsahuje stěhování, půdu plnou pokladů a pátrání. Myslím, že je na co se těšit.

A je to jednohubka. Takže na rozdíl od Geminy, ji zmákne i méně zdatný čtenář za odpoledne ;)

Autor: Naďa Reviláková

Ilustrovala: Tereza Janáková

Vydavatel: Albatros, 2020

Kde sehnat? Stále běžně k dispozici v knihkupectví, jde už ale místy sehnat i z druhé ruky.





 

Jaká kniha vás v poslední době zaujala?
Co byste mi doporučili ke čtení?

Kdo chce víc inspirace:

 

14 komentářů:

  1. sci-fi sérii znám a pamatuji si, že jsem na ni koukala, ale nakonec jsem si ji ani nekoupila a ani nečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem kolem ní chodila několikrát, odolávala a nakonec jsem se do ní pustila a nelituju😃

      Vymazat
  2. Jakto, že jsem dosud neodebírala? Hned to napravím

    OdpovědětVymazat
  3. Musím říct, že to jsou moc hezké knihy. Neznám tedy ale ani jednu, doteď. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě knížky zaujaly :D Jani, moc děkuji za komentář! :)

      Vymazat
  4. Všechny tři knížky mají skutečně krásné ilustrace.

    OdpovědětVymazat
  5. Ta první knížka má naprosto úžasné ilustrace! Mohou být skvělou inspirací při dlouhých večerech :) Mě se naposledy moc líbila knížka Pláž v Chorvatsku od Caplinové.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezky graficky zpracované knížky :) já teď dočetla Jo Nesba a docela mě zklamal :( moc překombinované....

    OdpovědětVymazat
  7. Ta první knížka je senzační, úplný poklad. Taky bych byla nadšená. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Máš ty nejoriginálnější doporučení :D Nikdy jsem o těchto knihách neslyšela.

    OdpovědětVymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?