15 února 2023

instatní INSPIRACE - dětská edice

Na světě existuje nepřeberné množstív úžasných knih, které mají přesah a které nepotěší jedince, ale prakticky všechny, co po knize sáhnou. Není lidských silách vytvořit byť jen TOP 10 nejinspirativnějších knížek, ale ráda bych se i přesto opět podělila o knížky, o kterých se příliš neví a přitom jsou to úchvatně zpracované kousky.

Tentokrát jsem hrábla do archivu a snažila se vybrat spíše knížky, které zaujmou mladší čtenáře (což ovšem neznamená, že jakmile je vám osmnáct a víc, jsou vám knihy zapovězeny, ba právě naopak).

Opět se tedy můžete těšit na krásné ilustrace, zajímavé příběhy, ale hlavně velkou dávku inspirace.

 Průvodce světem odvážné, tvořivé a zábavné Lociky

Máte-li rádi Lociku, nejkreativnější Disney princeznu, tahle knížka vám v knihovničc nesmí chybět. Nádherné ilustrace podobné spíše seriálu než filmu, co doplňuje spoustu nápadů, jak trávit volný čas nejen s dětmi.

V knížce vás bude inspirovat každé písmenko, každá ilustrace a budete chtít vyzkoušet úplně všechno. Instatní návrat do dětství, to vám můžu garantovat.

Autorka: Susanne Francisová

Vydavatel: Egmont, 2018

Kde sehnat? Docela nová kniha, s trochou štěstí v kamenných obchodech, Levných knihách nebo na internetu. A když ne, tak nákup z druhé ruky to jistí.







 100 čarodějných způsobů, jak si užít volný čas

Opět taky máme knihu pro nadšence. Nevím, jak vy, ale já jsem na Witch vyrůstala a některé knížky mám pořád doma (a časopisy samozřejmě též).Proč doporučuju zrovna tuto knihu? Protože tato velmi útlá knížečka se ke mně vlastně dostala jako vánoční dárek dřív, než jsem vůbec Witch svět objevila.

A je na ní kouzelné hlavně to, že je rozdělena do několika částí - příběhy formou vyprávění, příběhy formou rozhovoru, vtipy, kvíz a tipy, jak strávit volný čas.

Podle výběru výše to může vypadat, že jsem patrně osoba, co se hodně nudí a potřebuje knížku na to, aby se zabavila. Ano i ne. Ano, jsou dny kdy sáhnu po knížce, aby mě inspirovala k činnosti. A jsou dny kdy sáhnu po knížce, abych ve výsledku zůstala u čumění u zdi a snění o tom, co všechno bych mohla vytvořit. A vlastně taková je i tato knížka. Z ničeho k něčemu, od ničeho k ničemu.

Že jsem vás naopak odradila?

Jestli existuje kniha, která ve vás probudí kreativce na všech frontách a nemusíte k tomu umět prakticky nic, je to tato. A dávám ruku do ohně za to, že po přečtení této jednohubky se už nikdy nudit nebudete.

A ještě navíc se stanete skalními fanoušky této pětice.

Autorka: Conti Giulia

Vydavatel: Egmont, 2006

Kde sehnat? Běžně byla k dostání v knihovně anebo z druhé ruky. Doporučuju omrknout Sbazar nebo Bazoš, kde pořád narazíte na spoustu věcí s tématikou Witch.




Arthur Spiderwick: Klíč k určování kouzelných tvorů ve světě kolem nás

Kniha, kterou jsem měla dlouho na seznamu přání a konečně se ke mně dostala letos pod stromečkem. O čem je řeč? K doplňkové knize k sérii Kronika rodu Spiderwicků.
Zaprvé - mají vaše děti rádi nadpřirozené bytosti (nebo máte-li VY rádi nadpřirozené bytosti), šupejte do knihovny si tuto sérii půjčit. Sama o sobě obsahuje kouzelné ilustrace a jsou to jednohubky s poměrně velkými písmeny, které přečtete za chvilku.
 
Ještě jedna doplňující informace: Duo autorů napsalo pětidílnou sérii Kronika rodu Spiderwicků a další tři knihy, jež hledejte pod Kronika rodu Spiderwicků a co bylo potom. Věřte mi, že přečtení, nebudete litovat. A pokud vás nelákají knížky, mrkněte na film, ten je taky povedený, dobře kopíruje děj knih.
 
Ale zpátky ke Klíči. Ve filmu i v knize je zmíňována právě tato kniha napsaná Arthurem Spiderwickem. Ano, na pohled vypadá starší, tlustější a víc "deníkovitější"...ale když jsem otevřela tuto... hcybí mi už jen kulisy, kostým a můžu si ve filmu zahrát taky. 

Takto vytuněných knížek najdete velmi málo. Obsahuje několik "otvíracích" stránek s nádhernýma ilustracema kouzelných tvorů, jednou se stránka otevře nahoru, jindy do stran, poté můžete rozevřít obě dvě stránky...opravdu promakaná knížka do posledních dětailů.

Doporučuju.
 
Je to poklad.
 
Nemluvě o ztvárnění některých kouzelných bytostí.
 

Vydavatel: Knižní klub, 2006

Kde sehnat? Velmi drahá a skoro nesehnatelná záležitost. Tedy za rozumnou cenu. Nevím, jaký byl náklad, ale očividně dost malý na to, aby knížku prodávali za ceny pro běžného smrtelníka astronomické. 

Pouze z druhé ruky. Doporučuji sledovat Reknihy nebo Knihobot, tam většinou byla knížka nabízená za přiměřené ceny vzhledem k naprosté nesehnatelnosti. Na Trhknih prodejci cenu vyhánějí až do nesmyslných výšin, ale raz za čas se podaří sehnat nabídku dokonce levnější než na prvních dvou. na Databázi knih jsem tentokrát neuspěla. 

Takže trpělivost a sledovat.

A ano stojí to za to.

 
Ano, i pod přebalem je krásná.








 

Jaké knížky jste milovali v dětství?

Kterou knížku jste přečtli jako první? 

A dostali jste k Vánocům nějakou bichli?

 

Další články s podobnou tématikou:


 

10 komentářů:

  1. To já ve svém dětství a dospívání četla nejvíce Harryho Pottera. Někdy ve třetí a čtvrté třídě jsem kreslila hlavně postavy z tohoto příběhu. A později jsem začala objevovat i jiné fantasy knihy. Pak jsem objevila zálibu v detektivkách odehrávajících se v historických dobách. To už mě ale nikdy k žádné umělecké či tvůrčí činnosti neinspirovalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Harry Potter je taky klasika! Hodně jsem přemýšlela, že bych si na něj ráda vyrobila přebaly :D Detektivky bych řekla, že tolik nepodporují fantazii, spíš pomáhají analyzovat přijímané informace.... ale zase to historické prostředí, tam se fantazii přece jenom neubráníš :D třeba narazíš na takovou detektivku, co Tě nakonec inspiruje! :)

      Vymazat
  2. Tak to je skvělý, vůbec jsem nevěděla, že něco takového existuje! To je fakt paráda! A ty Witchky? Bože! Moje dětství, naprosto jsem je milovala! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že jsem mohla rozšířit obzory! :D Na Witchky taky moc ráda vzpomínám, musím říct, že vesměs většina knih opravdu měla příběh a na rozdíl od dnešních knížek podle seriálů nebyla jen marketingový tah (ve většině případů xD)

      Vymazat
  3. No tak já nevím, jestli se mám smát nebo brečet :D dala bych roku do ohně za to, že jsem jako malá měla witch knížku. A i za to, že jedny vánoce mi Ježíšek donesl Kroniku rodu Spiderwicků a tu bych doma určitě ještě někde našla! Ježiš, jak mě tento článek vrátil do dětství.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že Ti článek pomohl vzpomenout na knížky z dětství! :D A kdo ví, třeba se poptáš rodičů a knížky se někde záhadně objeví ;)

      Vymazat
  4. Parádní inspirace na základku, moc děkuji <3! Když jsem byla malá, četla jsem Aničku od Ivany Peroutkové :) pak samozřejmě klasiky - Krteček (srdcovka, nejlepší Večerníček <3 spolu s Krakonošem, také Méďové a Vydrýsek :)), Honzíkovu cestu a tak dále :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honzíkovu cestu jsem měla moc ráda, na duhovou skleněnku si pamatuju doteď a Krteček je prostě klasika!

      Vymazat
  5. sbírám knihy o šmoulech, stále a pořád :D a ráda si nimi listuji, mám i kreativní deníčky, ale po pravdě do nich nepíšu... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivím se, že do kreativních deníčků nepíšeš, mě trvalo hoodně dlouho si na to zvyknout a i teď se toho pořád bojím, že to pokazím xD Mamka zbožňuje Šmouly, ale knížku o nich máme doma jendu jedinou :D

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?