02 února 2023

KOLO štěstí - náhoda rozhoduje o tvém KREATIVNÍM osudu

Věčná nerozhodnost trápí i moji mysl.

Mám tolik nápadů, tolik projektů, které bych chtěla vytvořit, ale kterým začít?

Raději dnes kreslit, anebo se pustit do něčeho 3D?

A proč pro jednou nenechat rozhodnout náhodu?

Pojďte si se mnou vyrobit něco, co vám pro jednou usnadní rozhodování.

Tento nápad vznikl ku příležitosti třetích narozenin velmi inspirativního  instagramového profilu Tvořstor a collabu, který byl v rámci této příležitosti pořádán. A vzhledem k tomu, že jsem zrovna v době tvoření měla miliardu nápadů a nevěděla, kterým začít, řekla jsem si, že si vytvořím náhodné osudí.

Na výrobu budete potřebovat:

  • tiskárnu
  • tvrdý papír
  • nůžky
  • sešívačku, lidově řečeno též koně
  • pastelky, fixy,...cokoliv dalšího, co využijete při dotvoření designu

A teď ultrasložitých kroků při výrobě:

Fáze výběru:

  1. Rozhodnodnete se, jestli chcete tisknou podle předlohy anebo zda si vezmete výše uvedené pomůcky plus předmět podle nějž obkreslíte tvar kruhu (nebo kružítko) a následně si kruh rozdělíte na počet vámi požadovaných polí. Pokud jjste zvolili cestu bze tiskárny, klidně přeskočte na první bod "Fáze tvorby"
  2. Pakliže chcete tisknout: Vyberete si jeden z níže přiložených designů (klidně dva tři...kolik budete chtít. Věřím, že při tisku se vám na jeden papír vlezou dvě až tři varianty, podle toho, jak velké kolo štěstí chcete. Samzořejme můžete vytvořit i pidi midi...)
  3. Ppířslušné šablony vytisknete na tvrdý papír, vystřihnete obě kolečka včetně černé díry vpravém kruhu.



Fáze tvoření:
  1. A teď už máte k dispozici prázdné plátno, které je třeba dotvořit dle vašich představ. Doporučuji všechno kreslení, lepení a zdobení uskutečnit předtím než budete kolo štěstí dávat dohromady.
  2. Vytunili jste si oba kruhy podle vašich představ....teď si z odstřížků (protože "Ať žije recyklace!") vystřihnete tenký proužek, o málo širší než je síla sponky v sešívačce a který je delší než průměr otvoru, co jste vystřihli do kolečka vpravo.
  3. Vezmete kolečko bez díry, na něj položíte kolečko s otvorem a do otvoru položíte vystřihnutý proužek tak, aby se vám to zdálo esteticky hezké, ale zároveň, aby konce proužku přečnívaly před okraj otvoru tak, aby horní kolečko následně při otáčení nevypadlo. (viz mrkněte na obrázek níže, jak to má vypadat)
  4. Máte-li proužek na správném místě, vezmětě sešívačku a proužek přcvikněte. Dodržte vrstvení z bodu 3 a dejte si pozor, abyste nesecvakli i kolečko s dírou, pak byl osudím nebylo možné otáčet.
  5. Zkuste otočit "horní kolečkem" (kolečko s dírou). Pokud se točí, úspěšně jste zvládli vytvořit osudí.

 


Fáze hry:

  1. Zavřete oči, vyberte si v duchu náhodné číslo.
  2. Otočte kolečkem.
  3. Nechte se vést vytočenými instrukcemi.







Jak řešíte svou nerozhodnost?
Spoléháte na náhodu?

Chcete-li TVOŘIT  dál, doporučuji následující články:

15 komentářů:

  1. To je ale skvělý nápad! Často mám stavy takové rozhodovací paralýzy, řekněme. Ale jsem Váha, takže na tohle už jsem si zvykla :D Většinou jdu dělat něco úplně jiného nebo si pustím hudbu a nechám se jí prostě unést..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super způsob, jak využít čas jinak, když se zrovna nemůžeš rozhodnout! Já jednu dobu hodně utíkala na insta, tak jsem si tam musela dát omezení xD

      Vymazat
  2. to je úžasné :) skvělý nápad i na tvoření s dětmi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :D Zkusím to nasdílet i na nějaké skupiny pro maminky s dětmi, ať se to dostane ke skupině, co by to mohla využít :D

      Vymazat
  3. Málokdy mám více, než jeden nápad. Ale kdyby jich přece jen bylo víc, asi bych si je seřadila podle náročnosti a vybrala si podle toho, kolik mám zrovna energie nebo na co mám zrovna náladu. A kdybych přecejen nevěděla, asi bych si udělala rozpis typu: 30 minut se věnovat kreslení, 30 minut vyrábění, 30 minut psaní, 30 minut odpočinku a tak nějak bych to během dne střídala. Ono se to pak usadí a člověk stejně zůstane u jedné z těch činnosti, dokud jí nedodělá.
    Ale tohle kolo vypadá dobře. Sice bych ho nevyužila na původní účel, ale šlo uplatnit v případě, kdyby bylo nutno u nás doma losovat o to, kdo bude vytírat schody, kdo zalévat kytky a kdo luxovat. Ale daly by se najít i jiné příležitosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco podobného jsem vídala v bytovkách u babičky a dědy. V těch navycích máš určitě pravdu, je to takto nejefektivnější!

      Vymazat
  4. Super nápad, s nerozhodností se potýkám na můj vkus až moc často ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě je to horší, čím víc úkolů mám. A někdy ani to, že úkol má větší prioritu, nepomáhá :/

      Vymazat
  5. Tak ale toto, to je prosím pěkně naprosto boží! Opravdu super nápad. Mě by to určitě v mém rozhodování velmi pomohlo :D Já se většinou věnuju tomu, co mám zrovna rozkramařeného na mém stole. Buď to je malování kamínků nebo scrapbooking. V zásobě mám ale i šití nebo to prokleté pletení :D <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je bezvadný! :) nerozhodnost mám ve čtení knih, kterou dřív :D sešívačka = kůň? Hustý, to slyším poprvé :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na koně snad i udělám anketu, žu se divilo víc lidí z opačného koutu republiky :DD
      S knížkama to mám taky podobně- jsou dny, kdy jasně sáhnu po konkrétní knížce a pak dny, kdy pořád obcházím poličku a nevím, kterou vzít xD

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?