16 března 2023

#neBUJO - Mašinky, vláčky a chyby v přímém přenosu

 S březnovým rozložením jsem si dávala hodně na čas. Nejdřív nebyla nálada, pak nebyl nápad.

Nakonec jedno odpoledne jsem vytvořila základ, s kterým jsem ale nevěděla, co dál.

No a prostřednictvím pokusů a omylů jsem nakonec dospěla k finální podobě, která se mi vlastně líbí.

Ale pojďme to vzít pěkně detailně i s náornýma ukázkama ;)

 

Březen byl zatím docela divoký a nepředvídatelný měsíc. Ono s tím začal už i únor. A navzdory tomu, že jsem si vědoma, že existují věci, které naplánovat nejdou, moc ráda vím, kdy a jak mám čas, a nedostatek tohoto výhledu mě docela stresuje... ale teď už zase vesele plánuju o sto šest, jen to plnění pětiletky pokulhává xD Vždycky bude nějaký existenční problém :DDD

Ale teď mému velkolépému "veledílu" na březen (a vlastně i kousíček dubna). Téma vlak a železniční doprava jsem měla v hlavě už nějaký ten pátek, ale vzhledem k tomu, že tento diář (ano, jeden taky za pět korun xD Kdo si nepamatuje, odkážu vás na můj první #neBUJO tady) má dané týdenní rozložení, které se nemění tak snad jako ten s rozložením denním, nevěděla jsem úplně, co s tím, jak rozložení změnit, abych neubrala moc místa, ale zároveň mohla zapisovat trochu jinak (ano, to by velmi snadno řešilo přelepit celou stránku anebo využívat nelinkovaný či tečkovaný zápisník, že? Ale proč si dělat věci snadné? ;P)... A přesně toto byl kámen úrazu, protože jsem se nemohla pohnout dál. 

Avšak vzhledem k tomu, že bych aktuálně (ano, i v tomto případě xD), měla pracovat na něčem důležitějším, dostavila se oblíbená prokrastinace a najednou se řešení objevilo prakticky samo xD. Z původních sloupců jsem udělala řádky, dokreslila mašinku....no však se pojďte podívat sami ;)

Mašinkové veledílo roku...

...aneb několikrát mi už bylo řečeno, že se jedná vlastně o autobusy místo vagónků :DDD Takže pokud v tom vidíte něco jiného, než vagónky, napiště mi to do komentářů, ráda se zasměju!
Přiznám se, že v moment, kdy jsem vagónky kreslila, jsem byla velmi líná hledat nějakou předlohu a brala to jako menší výzvu, sama pro sebe, protože tyto technické věci - auta, letadla, mašiny.... to jde fkt mimo mě a bez předlohy jsem byla kolikrát nahraná xD Proto mě vlastně přijemně překvapilo, že moje denní políčka (rozuměj vagóny), v mém vesmíru vlastně připomínaly to, co připomínat měly.

Napadají mě dvě otázky, na které byste mohli mít velké nutkání se zeptat... Proč můj první den v měsící začíná až 13.? Inu to plynule navazuje na úvod - první týden v měsící jsem si vedla dosti improvizované zápisky do docela nezajímavého a nekreativního přehledu (ano, tak hluboko Tvořilka klesla! Ono opravdu ne vždycky je posvícení xDD)
Druhá otázka.... Jak můžeš takto barbarsky nevyužívat řádky? Přiznám se, že nevyužívání řádků mě nijak netankuje. Do diáře si zpravidla zapisuju dva typy věcí - co se má stát/co se stalo/co se stane a pak pár maličkostí, které formovaly ten den - zpravidla jsou to věci, oc mi udělaly radost. A tyto zápisky, často hesloviét, doplňuju o minikresby a většinou pak ohraničím bublinou (takže to připomíná takový komiks xD) Tento způsob mi vyhovuje, je pro mě přehledný a tak si to vedu.... takže zda udělám bublinu po řádku, či napříč, to mi nijak žíly netrhá ;)
A pokud jste poznali, že vagón s dveřma měl být takový ten dvoupatrový, klobouk dolů ;) A pokud jste vagón u čísla 18 považovaly za vagón, máte u mě sušenku ;) Ono totiž zde se umělec pokusil zachytit takové ty vlaky, u nichž se nastupovalo odlišným způsobem.... ale nějak to nedopadlo a vypadá to spíš jako prapodivný karavan nebo kontejner xD

Vytuněný přehled č. 2

Proč vytuněný?

Podívejte se na něj pořádně ;)


Pokud jste poznali, že se jedná o vagón, patří vám poplácání po rameni (tak tak učiňte, prosím ;) Já tak dlouhou ruku nemám ;)
Jestli jste ale zaznamenali fakt, že poliček je zde pro zapisování 7, ale čísel pro dny jen 6, opět si zasloužíte sušenku (to, abych fakt napekla, co? :DDD) Inu soudruh se malinko přepočítal a byl velmi, velmi líný s tím něco dělat.
Ale zase přiznám se bez mučení, že tato čísla v týdnu jsou pro mě fakt orientační xD Často je pro mě daleko důležitější, na jaký den to datum připadá, a to hledám buď v mobilu, anebo v přehledu na začátku mého diáře xD
Jinak barva střechy je čistě náhodná, původně ten přehled měl vypadat podobně jako ten před ním, proto ty dva ruzné druhy papíru...

A teď detailně vymakaný přehled č. 3

... kde už jsem se teda jako fakt snažila o tu železniční tématiku xD Jestli se to podařilo, to nechám k posouzení vám ;)

Ústřední motivem tu byly koleje.... protože prostě ty k železnici patří, ne? :DDD (velmi duchaplné vysvětlení xD) A pak čmáranice, co měla být strom..... Abstrakce k železnici patří taky, neboť aspoň čas od času počítáte fakt s tím, že když to potřebujete, mohli byste zrovna dojet na čas xD (většinou to bývá právě naopak, jediné štěstí je, že já všude stejně raději jezdím s předstihem ;)

A ty srandy po stranách obsahující čísla, jsou různé železnictví dopravní ukazatele (nebo pokus o ně) a je tam vždy zakomponované číslo označující datum příslušného pole.
Ano, čísla na duben už jsou bez snahy, ale pro mě je to pro změnu fajn varování, že začal nový měsíc ;)

A opět tu mám jednu pikantní zprávu, jak to Tvořilka zase nezvládla :DDD Chybu z předchozí dvoustrany si ještě pamatujete? Jak tam nevycházela čísla a bylo tak o číslo méně? 
Tak i zde se sebejistá Tvořilka přepočítala, neboť nadšená svým designérským počinem ze strany předchozí, plynule pokračovala v číslování. A nějak jí ta čísla nevycházela... 
 
Že by v kalendáři byla chyba?

Překvapivě kalendář to mě opět dobře zmáknuté. Takže v tomto případě byla některé čísla předěláváaná až třikrát xDD Inu stane se :DDD
Ale abychom tuto stránku povznesli na nový level, tak bylo třeba tam plácnout citát, aby se neřeklo. mimochodem tento citát cestování vlakem popisuje velmi, velmi výstižně. Protože opravdu... čím kratší vzádelnost jedu, tím větší bizardnosti jsou schopny se uskutečnit :DDD
 
 
A na závěr...

Něco ultra extra spešl mašinkovského!

... taková úvodní koláž na duben. Protože prostě prokrastinace. A protože prostě koláž je taky skvělá odpověď na to, když se vám nechce myslet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tadá!!!!
Ano, mašinka tam fakt žádná není. Ani vagón. Nejblíž k prvku želenice má ta hnědá pruhovaná washi páska vlevo dole ekvokující dopravní značení železnice a sentiment "S láskou na cestách" (což nemusí být vždycky ironické, když jde o České dráhy. Ono třeba i Regiojet dokáže člověku pěkně zavařit a jednu dobu jet ním bylo daleko horší, než zvolit národního dopravce. Nekecám.)
Na zavěr ještě, ne moc kvalitně vyfocený, kolážový počin pro radost.... Samozřejmě z obou stran.

Každopádně pokud máte pocit (na základě výše zminěného komentáře), že celý tento projektík měl být jen super prokrastinace spojená s výsměchem železnice, tak tomu tak vůbec není. Přiznám se, že co se veřejné dopravy týče, jsou vlaky můj nejoblíbenější dopravní prostředek.  A jde-li o dlouhé, několikahodinové cesty, tak tím spíš. Ono je totiž super mít možnost se kdykoliv zvednout a jít si například dělat dřepy do uličky, což vám ani autobus, ani auto moc neumožní. A kolikrát ty výhledy z okýnka vlaku jsou opravdu něco... stejně jako tomu může být i v případě spolucestujících :DDDD

Jaký je váš nejoblíbenější dopravní prostředek? A máte nějaké nezapomenutelné zážitky z vlaku?


K tomu já sama jeden přidám. Pamatujete si na knížku o Chameleonovi? Ilustrace pro knížku (samolepky) jsem pořádně měla čas rozpracovat až ve vlaku. A zrovna ve mě seděl borec, co měl stejnou cílovou destinaci jako já (nejraději sedím sama, ale v dobu, co jezdím bývá vlak narvaný, takže jsem byla ráda, že jsem seděla). Když viděl, že kreslím, hned se začala vyptávat proč to kreslím, jak mě to napadlo a že se mu moc líbí výrazy chameleonů a jestli své obárzky prodávám. Hovor jsme vedli v angličtině, neboť to byl Ind, co se přestěhovl do Česka za prací. Ptal se taky na můj Instagram a byl to tuším můj první mimoevropský sledující :D Ale těch zajímavých a veselých historek je opravdu hodně... už kolíkrát jsem si říkala, že to by bylo na knihu xD


Podobné diářové a kreativní záležitosti:

#neBuJo - Prostě DIÁŘ  
KOLÁŽE, co vystihují rok 2020
#neBUJO první: Aneb jak vypadalo plánování v roce 2021 
#neBUJO druhý: Příliš mnoho diářů
 

 

 

13 komentářů:

  1. Vyhrála sis s tím moc pěkně!! :) Můj nejoblíbenější dopravní prostředek je také vlak, přesně jak píšeš, můžeš se projít, dojít si na záchod, je to daleko pohodlnější, více místa a při čtení se mi nedělá špatně, na rozdíl od autobusu a auta :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to stejně, číst v autě a ve vlaku mi nedělá moc dobře :/

      Vymazat
  2. Náhodou já v tom vagóny a vše okolo vidím! :D Moc se ti to povedlo! Já se už na diář vyprdla, většinou jsem ho 3/4 roku nevyužívala... :D Jinak nejradši teď cestuju letadlem a z pozemních prostředků je to teda taky vlak :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že nejsem jediná, kdo je tam vidí (to bych si pak měla s tím někam zajít xDDD) Letadlo je taky super, nedávno jsem ho vyzkoušela poprvé, ale vždycky mi přijde, že to cestování je s ním vždycky na celý den, nehledě na délku letu...

      Vymazat
  3. Před pár dny jsem se rozhodla, že si taky založím Bullet journal. Vím, že by bylo lepší s tím začít na začátku roku, ale kdybych čekala do ledna, asi by mě na to přešla chuť.
    A protože jsem v tom nezkušená. Tak stránky na následující měsíc vypadají dost zběsile. Asi bude půl roku trvat, než si utvořím nějaký systém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně se začínám v lednu se to doclea přeceňuje xD Mně přijde, že kdybych měla vždycky všechno začínat v lednu, nevím, co bych začínala dřív xD A nci by mi nevydrželo...Věřím, že si systém brzo zajedeš a najdeš, co ti vyhovuje :D A pokud budeš sdílet své plánování na blogu, ráda se inspiruji :D ;)

      Vymazat
  4. Opět skvělá práce, jsi moc šikovná :)
    Taky na delší vzdálenosti nejradši cestuju vlakem, v jednu dobu jsem jezdila pěti hodinovou trasu dvakrát týdně a povedlo se mi tedy nasbírat bezpočet zážitků, troufnu si říct, že už snad není nic, co by mě ještě mohlo překvapit ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, stačí pár cest a zážítků máš na celý život xD Ale doufám, že u tebe převažovaly spíš ty veselé a úsměvné :D ;)

      Vymazat
  5. Tak to je mega! Miluju vlaky, pro mě je to ten nejpohodlnější dopravní prostředek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, vlak je perfektní, obzvlášť na dlouhé cesty :D

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?