11 ledna 2024

KÁVOVNÍK... pro milovníky kávy jako stvořený

 Deník.

Pro milovníky kávy.

Vzbudila jsem váš zájem?

Nemáte rádi kávu?

Já také ne.

Ale přesto jsem jeden kávovník vyrobila.


 

Jeden z mých miniprojektiků, na kterém jsem se vyřádila, co to jen šlo. Vyzkoušela jsem si kopskou vazbu. Nabarvila stránky kávou. Obtiskla na stránky mnoho a mnoho razítek. Vytvořila logo na desky, Stránky vyzdobila tak, abych nechala dost prostoru budoucí majitelce deníčku. A díky svému nově nabytému přehledu v samolepkové komunitě vybrala ty nejroztomilejší samolepky, které deníček ještě víc vytuní.

Mít kolem sebe lidi, co vás inspirují je dar. Jedna má velmi dobrá kamarádka přišla s revolučním nápadem, který povýšil návštěvy kaváren na úplně jiný level. Když jsem viděla její kavárenský deníček, Gastromapa Lukáše Hejlíka se může jít vycpat.

Mít deníček, který by můj taťka označil jako "deník kavárenského povaleče" je skvělý nápad, na který člověk může využít právě ty krásné sešitky, co se vám doma válejí a vy nevíte, jak je použít.


Proces tvorby kávového deníčku byl poměrně dlouhý, tento nápad mi ležel dlouho v hlavě a pořád ne a ne se dokopat pustit se do tvoření. Znáte to taky? Máte konkrétní nápad, vše, co k uskutečnění potřebujete (ba i něco navíc), víte, jak na to, a ne a ne se k tomu dokopat? I když vám k tomu všechny okolnosti náhrávají?
Co je ale super, díky kávovníku jsem vyzkoušela spoustu nových technik:
  • barvení papírů kávou (to jsem chtěla neskutečně dlouho zkusit! Doporučuju se do tooh pustit v lětě, kdy jsou třicíctky a vy můžete barvit ve velkém a rychle papíry schnou)
  • kopská vazba (tady mě hodně inspiroval článek od Tapiry, co deníky s kopskou vazbou prodává, a hrozně jsem chtěla vyzkoušet benefity této vazby)
  • dekorace stránek tak, aby z toho mohl být funkční zápisník, ale zároveň to nebyla odstrašující bílá stránka
  • vytvořit logo
  • zkombinovat různé techniky na jednu stránku ve formě koláže
  • využít staré pohlednice vydané Delikomatem (alias Café+Co)

S logem jsem si orpavdu hrála celé odpoledne. Vize byla roztomilý hrnček, ideálně nápis k tomu a ideálně i jméno majitelky xD Jméno majitelky se nakonec do výsledného návrhu nedostalo, neboť je mi líbil minimalismus loga navrženého výše, které krásně vyniklo na detailních deskách. (jeden z návrhů log můžete vidět až dole ve článku, kde můžete nakouknout, jak celý dárek nakonec vypadal ;)
Ano, má kopská vazba má své nedokonalosti, lae někdy se do člověk naučit musí....

A teď se podíváme dovnitř...

Chtěla jsem, aby vynikly stránky barvené kávou, ale zároveň jsem chtěla zužitkovat vystřižky z časopisů. (Pokud jste si nikdyn evzali časopis a nevystříhali si z něj obrázky, co vašemu oku lahodí, o hodně přicházíte. Skvělá terapie pomocí destruktivního procesu, který vám umožní vytvořit spoustu budoucích koláží. A je to ještě větší satisfakce, než tisknutí obrázků z pinterestu na mini tiskárně ;) :D)

Cílem bylo vytvořit takovou inspiraci na deníku...něco, co tomu dodá šmrnc a zároveň vás to donutí čas od času promyslet rozložení deníku. Anebo zde vznikne místo pro koláž :D Hodně jsem takto využila strányk vytvořené z balícího papíru či jemnějšího pauzáku (ano, diář má při listování nádherný zvuk, když se tam kombinují papíry různé gramáže!)












Pohlednice od Delikomatu (Café+Co), které jsem našla při debordelizaci šuplíků s papíry (netuším, kde ani kdy jsme k nim přišli, každopádně, zde se využití opravdu nabízelo), pomohli vytvořit barevné schéma pro celý deníček.
Zároveň krásně doplnily deník o opět jinou gramáž papíru a zároveň o velmi unikátní ilustrace :) (a navícj sem opět mohla využít něco krásného, oc by jinak skončilo v modrém kontejneru). Zároveň vím, že pro obdarovanou je Café+Co srdcovka :) (pamatujete si na upcyklované přáníčko, které bylovyrobeno též z propagačních materiálů různýhc lovebrandů? Odkaz najdete ZDE)


Zde můžete vidět kombinaci ruzných ppaírů v deníku. Dodalo mu to trošku barvy a zároveň přidalo na interaktivnosti. Květinový papír na deskách je jemný balící papír, co měl původně využití k zabalení pugétu, hnědy s proužky je prvoplánově pevnější sáček od pečiva, pruhovaný opět poklad odnesený z květinářství. Na desky samotné byl pak použit scrapbookový papír, který zakryl obyčejný krabicový karton :)

Předání dárku nemůže být jen tak ;)

Stejně jako se eshopy snaží, aby rozbalování baličku bylo zážitkem pro obdarovaného, chtěla jsem to taktéž vytunit k dokonalosti. Trošku mě inspirovaly i knížní boxy od YAčtu
Ke Kávnovníku jsem nemohla nedoplnit tematické samolepky, které se ukrývaly v obálce níže (obálka vytvořená z vytrhlé stránky ze starého diáře - když člověk snižoval objem toho tlouštíka plného koláží, dekorována byla pak washi páskama a zbytky starého přání, které mi bylo věnováno kýmsi z rodiny na recyklaci). Samotné samolepky byly povětšinou od Aluccy (už kvůli svým pastelovým barvám a krásným a jednoduchým designům), některé také od Fleppi. (podle dat ve článcích můžete usoudit, že samotný Kávovník byl v procesu opravdu nějakou tu doby, kdy Tvořilka dávala dohromady materiál). Děkovná kartička je pak od Maj.art.atelier, protože se prostě hodila do barevného schématu a někdo pro ni měl slabost ;)
Vzhledem k tomu, že to byl vánoční dárek, nesmělo chybět ani vánoční přáníčko, mini dáreček v semišovém pytlíčku (diy magnet opět tematicky laděný do kávového prostředí) a pak luxusní plátěnka, na kterou jsem narazila v Primarku (Jestli je něco,co mě v Primarku nezklamalo, jsou to plátěnky. Své potterrovské, co jsem koupila v Londýně mám už léta a tyto umělecké jsou z obdobné látky a ve velice symaptických rozměrech. Tato má kupříkladu krásné široké dno a vleze se do ní spousta. A opět mi barevně ladí k celému Kávovníku)



 



A celé předávání nemohlo být zakončeno jinak než v kavárně. Já si jako správný antikávomil dala horkou čokoládu a pak při druhé štaci, konkrétně obědové, jsem dala šanci chaluhové pseudokávové specialitě zvané prý matcha latté. Inu prostě to chutnalo jako chaluhy s mlékem. Ale k tomu luxusnímu thajskému jídlu to sedělo náramně.
Těším se, že letos dáme závitky potřetí, protože tato resturace nás zatím nikdy nezklamala a narváno tam mají prakticky pořád xD.

 
Měj se krásně, piště básně (a komentáře) a když se podělíte o svůj vztah ke kávě, budu moc ráda.

A dovolím si otázku:
Kdyby pro vás Tvořilka mohla vytvořít deníček, jaké by měl téma?

P.S. A ptáte se, jakým geniálním způsobem je takový Kávovník veden. Bylo mi dovoleno svěřit se s tajemstvím šéfkuchaře.
  • Základem všeho je návštěva kavárny, restaurace či jiného zařízení, kde si lze sednout a popíjet kávu. Doprovod je vítán, prakticky je povinný :DD
  • Následně si objednáte kávu, usadíte se a rozmyslíte, jaké zatíší bude pro fotku hrníčku kávy nejvhodnější. Pořídíte fotky. Podklad pro váš kávový deníček máte zaručen.
Takže na jedné strance bude fotky kávy a na druhé jako co? Velmi dobrý podnět, přátelé ;)
  • Druhá stránka se bude dotazovat na váš samotný zažitek při konzumaci.  Hodnotící položky na seznamu jsou pak následující: chuť kávy, prostředí, ochota personálu, záchody. A nesmíte zapomenout uvést jméno doprovodu (aby se pak mohly vytvářet žebříčky, kdo je nejlepší kavárenský spolupovaleč :DD). Hodnotící škála je vždy maximálně 10, minimum 1. 

Pokud jsem na něco zapomněla, věřím, že mě zakladatelka samotného Kávovníku upozorní a já vám to do článku dopolním :)

 

8 komentářů:

  1. Je to nádherný deník. Já kdybych pravidelně chodila do kaváren, bych ho milovala a zapisovala si do něj. Avšak já piju převážně takovou tu kávu 3v1 a nebo obyčejnou rozpustnou, ale se spoustou mléka. A pokud někdy přece jen vyskytnu v kavárně, tak je to tak dvakrát do roka. Je to pro mě vlastně takový svátek.
    Také jsem jednou barvila papíry kávou. Ten den jsem obarvila vše, co mi přišlo pod ruku, od čistých papírů po noviny. A souhlasím s tím, že je to lepší dělat, když je venku teplo. Lepší to schne. Jinak se to dá dělat i fénem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju hrozně moc!
      S kavárnou to máme podobně, většinou se tam objevím jen tehdy, když mě vytáhne kamarádka 😅
      Fénu jsem se chtěla za každou cenu vyhnout, vím, že spousta umělců hi ráda používá, ale já ho nemám ráda ani na vlasy😂😅

      Vymazat
  2. No tak to je paráda! Strašně se mi líbí, jaké máš nápady a jak dokážeš všechno využít :-) já bych měla asi knížkový deník :D kafe ani alkohol taky nepiju. V kavárně si taky dávám horkou čokoládu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Horká čokoláda to vždycky jistí 😃
      Nad knižním deníkem jsem taky přemýšlela, hodně lidí si ho čtenářský deník vede i v dospělosti, ale tady mám asi raději elektronickou verzi goodreads anebo Databázi knih😃 Ale třeba jednou budu mít i papírovou formu😃 Anebo ti ji vyrobím 😃

      Vymazat
  3. Já se tak moc těšim, až do něj začnu zapisovat. Systém vedení napsán v pořadku :D Děkuji ti za deník mocmoc! 💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se těším, až uvidím, jak se v něm vyřadíš😃😊

      Vymazat

Bez komentáře jsou mí čtenáři jako vzduch...dáš mi vědět, že jsi tu byl?